Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Lauda: Ferrarin tallipeli fiksua

Felipe Massa, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Felipe Massa, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Julkaistu 20.10.2008 09:11

Formula ykkösten kolminkertainen maailmanmestari Niki Lauda kehuu Ferrari-tallia siitä, miten Kiinan GP:n tallipeli toteutettiin.

Kimi Räikkönen hidasti kierrosaikaansa 2 sekunnilla toista varikkokäyntiään edeltävällä ja seuraavalla kierroksella, jotta Felipe Massa pääsi lähietäisyydelle. Ferrarit ajoivat 10 kierrosta peräkkäin, kunnes Räikkönen hidasti uudestaan kierrosvauhtiaan 2 sekunnilla, jolloin Massa nousi tallikaverinsa edelle.

- Minulle tämä oli täysin loogista. Jos minulla olisi kaksi autoa, joista yksi voisi yhä voittaa maailmanmestaruuden ja toinen ei, niin tekisin sen toisen hidastamisen fiksusti. Ja tänään se tehtiin fiksusti. Sellainen kuuluu formula ykkösiin, kun tallissa on kaksi autoa. Tuloksen täytyy olla tällainen, koska se on loogista ja yleisö ymmärtää sen, Lauda totesi RTL:lle.

Vielä vuonna 2002 Ferrari ei osannut hoitaa asiaa näin tyylikkäästi, kun Itävallan GP:ssä Rubens Barrichello joutui tallipäällikkö Jean Todtin määräyksestä päästämään Michael Schumacherin edelleen.

- Kun Barrichello jarrutti vähän ennen maalilinjaa, näytti se todella typerältä, Lauda muisteli.

Sen tapauksen seurauksena Kansainvälinen autoliitto FIA kielsi tallimääräykset formula ykkösistä.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Ferrari-pomo: Massa hallitsee paineetKovalaisen renkaat pyörivät väärinpäinTalli havaitsi rengasrikon ennen KovalaistaF1-mestarin raju FIA-hyökkäys sensuroitiinTallimääräystutkintaa ei edes harkittuKiinan GP:n lehdistökatsaus: Hamilton maailmanvalloituksen partaalla
Kiina 2008

Tuoreimmat aiheesta

Kiina 2008
  • 21.10.200818:13
    Kiina 2008

    Ferrari-pomo: Massa hallitsee paineet

  • 21.10.200817:11
    Heikki Kovalainen

    Kovalaisen renkaat pyörivät väärinpäin

  • 20.10.200818:54
    Heikki Kovalainen

    Talli havaitsi rengasrikon ennen Kovalaista

  • 20.10.200817:03
    Kiina 2008

    F1-mestarin raju FIA-hyökkäys sensuroitiin

  • 20.10.200814:18
    Kiina 2008

    Tallimääräystutkintaa ei edes harkittu