Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kuluttaja: Hampurilaisille huima hinnankorotus öisin – onko sallittua?

Julkaistu 07.12.2012 14:15

Kuluttaja-lehti selvitti, voivatko pikaruokaravintolat pyytää öisin kalliimpaa hintaa tuotteistaan.

Monet kuluttajat ovat törmänneet yöaikaan hampurilaisravintoloiden drive-in -tiskeillä yllätykseen: omalla suosikkihampurilaisella onkin normaalia korkeampi hinta. Esimerkiksi McDonald'sin tuplajuustohampurilainen maksaa päivällä 2,5 euroa, mutta yöllä samasta purilaisesta saa pulittaa 4,2 euroa. Kuluttaja-lehden mukaan huima hinnankorotus on kuitenkin täysin sallittua. Yritykset voivat itse päättää, miten tuotteensa hinnoittelevat, kunha ilmoittavat ne asiakkaille selkeästi.

McDonald'sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen kertoo Kuluttaja-lehdelle, että todellisuudessa yöhinnat ovatkin ravintolan normaaleja hintoja. Ryhäsen mukaan päivähinnat ovat matalampia, koska ne ovat kampanjahintoja. Näistä alennushinnoista ja niiden voimassaoloajoista on kerrottu kampanjajulisteissa sekä ulkomainoksissa.

Lähde: Kuluttaja-lehti

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Ennen kirjoitettiin rakkauskirjeitä, nykyisin selataan Tinderiä – onko rakastuminen muuttunut?
Katrina on työskennellyt tarjoilijana yli 20 vuotta – tällaisia ovat suomalaiset asiakkaat
Mielenterveysomainen: Kiinnitä huomiota tähän hälytysmerkkiin omassa jaksamisessasi
Nukutko sopivasti? Tietty määrä unta mahdollistaa parhaan tuloksen painonpudotuksessa
Talvi lähestyy: Mitä aloittelevan sähköautoilijan pitää ottaa huomioon?
Testasimme, saako alkoholijuomia ostettua kaupasta yhdeksän jälkeen
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 19:52
    Rakkaus

    Ennen kirjoitettiin rakkauskirjeitä, nykyisin selataan Tinderiä – onko rakastuminen muuttunut?

  • 17:43
    Ravintolat

    Katrina on työskennellyt tarjoilijana yli 20 vuotta – tällaisia ovat suomalaiset asiakkaat

  • 15:45
    Mielenterveys

    Mielenterveysomainen: Kiinnitä huomiota tähän hälytysmerkkiin omassa jaksamisessasi

  • 14:31
    Painonhallinta

    Nukutko sopivasti? Tietty määrä unta mahdollistaa parhaan tuloksen painonpudotuksessa

  • 11:45
    Sähköautot

    Talvi lähestyy: Mitä aloittelevan sähköautoilijan pitää ottaa huomioon?