Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kuluttaja: Hampurilaisille huima hinnankorotus öisin – onko sallittua?

Julkaistu 07.12.2012 14:15

Kuluttaja-lehti selvitti, voivatko pikaruokaravintolat pyytää öisin kalliimpaa hintaa tuotteistaan.

Monet kuluttajat ovat törmänneet yöaikaan hampurilaisravintoloiden drive-in -tiskeillä yllätykseen: omalla suosikkihampurilaisella onkin normaalia korkeampi hinta. Esimerkiksi McDonald'sin tuplajuustohampurilainen maksaa päivällä 2,5 euroa, mutta yöllä samasta purilaisesta saa pulittaa 4,2 euroa. Kuluttaja-lehden mukaan huima hinnankorotus on kuitenkin täysin sallittua. Yritykset voivat itse päättää, miten tuotteensa hinnoittelevat, kunha ilmoittavat ne asiakkaille selkeästi.

McDonald'sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen kertoo Kuluttaja-lehdelle, että todellisuudessa yöhinnat ovatkin ravintolan normaaleja hintoja. Ryhäsen mukaan päivähinnat ovat matalampia, koska ne ovat kampanjahintoja. Näistä alennushinnoista ja niiden voimassaoloajoista on kerrottu kampanjajulisteissa sekä ulkomainoksissa.

Lähde: Kuluttaja-lehti

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Pipareiden makutestissä ylivoimainen voittaja – makuerot yllättivät
Palkittu suomalaiskeksintö huijaa puhelinhuijareita – tästä on kyse
Influenssakausi käynnistynyt kunnolla – "Herkimmin tarttuvia viruksia"
Mitä myyntiin joulumyyjäisiin? Nämä leivonnaiset viedään käsistä
Moni mokaa joulukukkien kanssa: "Ihmisille on tullut pettymyksenä"
Kun BMW-kuskin tutun reitin yksityiskohta muuttui, rysähti – katso varoittava video Helsingistä
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 06:52
    Halpa vs. kallis

    Pipareiden makutestissä ylivoimainen voittaja – makuerot yllättivät

  • 06:13
    Huijaukset

    Palkittu suomalaiskeksintö huijaa puhelinhuijareita – tästä on kyse

  • Eilen18:38
    Influenssa

    Influenssakausi käynnistynyt kunnolla – "Herkimmin tarttuvia viruksia"

  • Eilen16:44
    Jouluruoka

    Mitä myyntiin joulumyyjäisiin? Nämä leivonnaiset viedään käsistä

  • Eilen12:27
    Joulu

    Moni mokaa joulukukkien kanssa: "Ihmisille on tullut pettymyksenä"