Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kuluttaja: Hampurilaisille huima hinnankorotus öisin – onko sallittua?

Julkaistu 07.12.2012 14:15

Kuluttaja-lehti selvitti, voivatko pikaruokaravintolat pyytää öisin kalliimpaa hintaa tuotteistaan.

Monet kuluttajat ovat törmänneet yöaikaan hampurilaisravintoloiden drive-in -tiskeillä yllätykseen: omalla suosikkihampurilaisella onkin normaalia korkeampi hinta. Esimerkiksi McDonald'sin tuplajuustohampurilainen maksaa päivällä 2,5 euroa, mutta yöllä samasta purilaisesta saa pulittaa 4,2 euroa. Kuluttaja-lehden mukaan huima hinnankorotus on kuitenkin täysin sallittua. Yritykset voivat itse päättää, miten tuotteensa hinnoittelevat, kunha ilmoittavat ne asiakkaille selkeästi.

McDonald'sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen kertoo Kuluttaja-lehdelle, että todellisuudessa yöhinnat ovatkin ravintolan normaaleja hintoja. Ryhäsen mukaan päivähinnat ovat matalampia, koska ne ovat kampanjahintoja. Näistä alennushinnoista ja niiden voimassaoloajoista on kerrottu kampanjajulisteissa sekä ulkomainoksissa.

Lähde: Kuluttaja-lehti

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Inhottavasta silmäongelmasta ei kostutustipoilla pääse eroon
Yleellisen samppanjapullon historia yllättää: "Ei voi kätkeä pommia"
Kuinka kauan avattu glögi säilyy? Vastaus saattaa yllättää
Tekokuusi vai aito kuusi? "Aidon kuusen kritiikki kohdistuu siihen, että se palvelee vain lyhyen aikaa"
Näin sumuvaloja pitää oikeasti käyttää – "Valitettavan usein näkee..."
Karjalanpiirakoita, muikkukukkoa ja omenalörtsyjä – Linnan juhlien tarjoilut julki!
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • Eilen19:08
    Silmäsairaudet

    Inhottavasta silmäongelmasta ei kostutustipoilla pääse eroon

  • Eilen18:15
    Kuohuviini

    Yleellisen samppanjapullon historia yllättää: "Ei voi kätkeä pommia"

  • Eilen17:15
    Juomat

    Kuinka kauan avattu glögi säilyy? Vastaus saattaa yllättää

  • Eilen14:32
    Joulu

    Tekokuusi vai aito kuusi? "Aidon kuusen kritiikki kohdistuu siihen, että se palvelee vain lyhyen aikaa"

  • Eilen11:59
    Liikenneturvallisuus

    Näin sumuvaloja pitää oikeasti käyttää – "Valitettavan usein näkee..."