Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kovalainen lataa tiukkaa tekstiä taktiikkavirheistä

Heikki Kovalainen kuljettajien paraatissa ennen Espanjan GP:tä
Heikki Kovalainen kuljettajien paraatissa ennen Espanjan GP:tä
Julkaistu 22.05.2011 19:12(Päivitetty 22.05.2011 19:55)

Heikki Kovalaisen Espanjan GP päättyi omasta ajovirheestä johtuneeseen törmäykseen rataa reunustavaan rengasvalliin.

Kovalainen ajoi liian kovalla vauhdilla mutkaan sisään.

- Meni vähän takapyörät lukkoon, lähti perä alta ja meni vähän likaiselle puolelle. Sitten meni vaan sukkana seinään. Oma virhe, Kovalainen myönsi MTV3:lle.

Ulosajoa enemmän Kovalaista harmitti Lotus-tallinsa laatima surkea varikkotaktiikka, joka pakotti hänet ajamaan vaarallisen kauan ennen renkaidenvaihtoa.

- Se oli taas ihan syvältä koko kisa. Taas oli taktiikka niin sekaisin. Olisin halunnut tulla varikolle ensimmäiselle stopille kolme kierrosta aiemmin, kun takarenkaat olivat lopussa. Kun aluksi sanoin, että tulen tältä kierrokselta sisään, niin sitten Jarno meni varikolle ja minun piti ajaa taas yksi kierros. Viisi sekuntia meni aikaa hukkaan, Kovalainen manasi.

Kovalainen aikoo ottaa taktiikkavirheet esille tallinsa palaverissa.

- Oli kyllä taas sellaista säätämistä, että pitää varmaan taas huutaa lisää.

- Takarenkaat olivat niin kuluneet, että minua pelotti, että ne räjähtävät. Ne olivat ihan rakkuloilla ja olisivat voineet räjähtää ihan milloin vain.

Kovalainen on ladannut kauden kovimmat odotukset ensi viikonlopun Monacon GP-kisaan.

- Siellä ei vaikuta aero-paketit, mutta kyllä sielläkin mennään taaksepäin, jos ajetaan renkailla liian pitkään. Se puoli pitää saada kondikseen. Ihan turhaan noita aika-ajoja tuolla tavalla vedetään ja koitetaan saada sieltä hyötyä, jos taktiikkapuoli vedetään ihan miten sattuu.

- Kun joutuu ajamaan 2-3 kierrosta liian pitkään radalla ja toiset menevät varikolle, niin turpaan tulee. Niitä sekunteja on vaikea saada kiinni

- Varmaan parempi kun ei nyt liikaa sano, niin ei tule sanottua mitään hirveän typerää, Kovalainen totesi lopuksi.

Kovalainen törmäsi rengasvalliin

Katso Espanjan GP:n tulokset F1-tulospalvelusta!

Kovalainen rengasvallissa. Katso video Katsomo.fi:stä:

Sumo video id

Katso myös Heikin päivä Katsomo.fi:stä:

Sumo video id

Lisää aiheesta:

Näin Räikkösen autosta kaivettiin vauhti esilleValenciassa yritetään tinkiä F1-maksuistaNewey tarkensi Ferrarin urkintaväitteitäFerrari suivaantui Santander-uutisoinnistaOnko F1-radioliikenteen kuunteleminen mahdollista?Schumacher kiistää Vettelin auttamisen
Espanja 2011Heikki Kovalainen

Tuoreimmat aiheesta

Espanja 2011
  • 11.05.201218:08
    Espanja 2011

    Näin Räikkösen autosta kaivettiin vauhti esille

  • 19.01.201219:48
    Espanja 2011

    Valenciassa yritetään tinkiä F1-maksuista

  • 26.05.201117:34
    Espanja 2011

    Newey tarkensi Ferrarin urkintaväitteitä

  • 26.05.201114:59
    Espanja 2011

    Ferrari suivaantui Santander-uutisoinnista

  • 26.05.201112:05
    Espanja 2011

    Onko F1-radioliikenteen kuunteleminen mahdollista?