Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kovalainen: Auto oli aika limiitillä

Heikki Kovalainen, kuva: MTV Oy
Heikki Kovalainen, kuva: MTV Oy
Julkaistu 10.10.2010 11:11(Päivitetty 10.10.2010 11:31)

Heikki Kovalainen ajoi Lotus-tallille kauden parhaan tuloksen Japanin GP:ssä Suzukan radalla.

Lotus-kuljettajat tulivat maaliin sijoilla 12-13. Kovalainen onnistui pysymään tallitoverinsa Jarno Trullin edellä oman varikkokäyntinsä jälkeen. Trulli oli käynyt varikolla jo ensimmäisen kierroksen jälkeen turva-auton ollessa radalla.

- Hyvä kisa kaiken kaikkiaan. Vauhti oli hyvää ja taktiikkakin onnistui. Pehmeillä renkailla auto oli vähän vaikeampi, mutta tiesin että 20 sekunnin ero Jarnoon riittäisi. Kovilla renkailla auto toimi paremmin. Varmaan oli kauden kaiken kaikkiaan paras ajo, tyytyväinen Kovalainen tuumi.

Kisan lopussa Trullin vauhtia hidasti hydrauliikkaongelma, eikä Kovalaisenkaan auto olisi välttämättä kestänyt kovin montaa ylimääräistä kierrosta.

- Auto oli aika limiitillä. Insinöörit sanoivat mekaanikoille jäähdyttelykierroksella, että menkää tuohon parc ferméhen, jos se syttyy taas tuleen. Kun pysähdyin puntarille, en ehtinyt painaa moottorin sammutusnappia, kun moottori sammui itsestään. Ei olisi kisa varmaan kovin pitkälle jatkunut, niin limiitillä oltiin tekniikan puolesta. Talli kuitenkin sanoi radiossa, että vedä täysillä niin kauan kuin auto kestää, Kovalainen kertoi.

Kovalaisen sijoitus vankisti Lotus-tallin kymmenettä sijaa valmistajien MM-sarjassa. Tulokastallit Lotus, Hispania ja Virgin ovat ilman MM-pisteitä, joten keskinäinen järjestys ratkeaa parhaan yksittäisen sijoituksen mukaan.

- Tällainen 12:s sija on vaikea saavuttaa monessa paikassa. Emme osanneet odottaa, että täällä tulisi näin paljon keskeytyksiä. Tänään tuli startissa kolareita sun muuta, ja silloin on oltava siellä noukkimassa jäännössijoja. Tänään se meni nappiin, Kovalainen summasi.

Lisää aiheesta:

Radikaali muutosehdotus F1-viikonloppuihinKobayashin taisteluhenki saa kiitostaVettel myöntää: Webber ei saa enää voittaa"Outoa, ettei Massaa rangaistu"Schumi kritisoi autoaan - Haug antoi tukeaButton aloitti henkisen sodankäynnin lyttäämällä Webberiä
Japani 2010Heikki Kovalainen

Tuoreimmat aiheesta

Japani 2010
  • 18.10.201014:38
    Japani 2010

    Radikaali muutosehdotus F1-viikonloppuihin

  • 13.10.201013:37
    Japani 2010

    Kobayashin taisteluhenki saa kiitosta

  • 12.10.201018:55
    Japani 2010

    Vettel myöntää: Webber ei saa enää voittaa

  • 12.10.201018:24
    Japani 2010

    "Outoa, ettei Massaa rangaistu"

  • 11.10.201020:17
    Japani 2010

    Schumi kritisoi autoaan - Haug antoi tukea