Kimi Räikköselle annettu radiokäsky lisäsi epäilyksiä vilpistä – huhut Ferrarin toiminnasta velloivat kovina vuonna 2001

1:36
Miten Kimi Räikkönen liittyi Ferrarin luistonestojärjestelmää kohtaan esitettyihin väitteisiin? Jari Porttila raportoi asiasta Malesian F1-varikolta.

Epäilykset Ferrarin käyttämästä kielletystä luistonestosta nousivat puheenaiheeksi F1-kauden 2001 aluksi ja repivät mukaansa myös asiakastiimi Sauberilla ajaneen Kimi Räikkösen.

MAINOS

Koko F1-kausi C Moressa!

Bahrainin GP suorana 26.-28.3.
Pe: harjoitukset klo 13.25 ja 16.55.
La: harjoitukset klo 13.55, aika-ajot klo 16.55, ennakkotunnelmat klo 16.00
Su: Bahrainin GP klo 18.00, ennakkotunnelmat klo 17.00

Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa

McLaren-tallin pomo Ron Dennis nosti tiimiltään pieleen menneen Malesian GP:n jälkeen esiin, ettei Ferrarilla ole puhtaat jauhot pussissa uuden autonsa kanssa.

Luistonestojärjestelmä oli kylläkin tulossa lailliseksi, mutta vasta kevään Barcelonan osakilpailusta alkaen. Huhut ja ajotietokoneen valvonnan vaikeus tasoittivatkin tietä apujärjestelmien hyväksymiselle. Luistonesto oli sallittu aina vuoteen 2007 asti.

Jo ennen Malesiaa Sauber-tallin mahdollinen vilppi oli noussut esiin Australian GP:ssä, jossa Jordan-kuski Heinz-Harald Frentzen syytti sveitsiläistallia luistoneston käytöstä.

Tulosruutu uutisoi maaliskuussa 2001 vilppiepäilyistä, joihin tulokaskuski Kimi Räikköselle annettu radioviesti heitti lisää vettä myllyyn. Jari Porttila raportoi jutun videolla lisää asiasta.

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja