Kauppakeskus Sello jakaa shoppailijoille ilmaisia kasvomaskeja – Black Friday -ruuhka ei pelota: "Luotetaan siihen, että täällä puhdistetaan pintoja"

Yhdysvalloista Suomeen rantautunut Black Friday -ostospäivä alkoi kauppakeskus Sellossa vilkkaana pääkaupunkiseudun pahenevasta koronavirustilanteesta huolimatta.

Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä tiedotti tänään uusista rajoituksista ja suosituksista Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa. Uudet rajoitukset kieltävät muun muassa yli kymmenen hengen yleisötilaisuudet ja sulkevat yleisiä asiakastiloja.

Suurten kauppakeskuksien ovet eri liikkeisiin pysyvät normaaliin tapaan auki. Sellossa Black Friday -kampanja on jatkunut koko viikon ajan.

Kauppakeskus Sellon johtaja Marjo Kankaanrannan mukaan uudet rajoitukset olivat odotettavissa. Kauppakeskus reagoi pahentuneeseen koronavirustilanteeseen jo aikaisemmin tällä viikolla sulkemalla esimerkiksi kauppakeskuksen ison leikkipaikan.

– Oleskelutiloista ja käytäviltä on viety istuimet pois muutamia penkkejä lukuun ottamatta.

Alennukset houkuttelevat asiakkaita

Vakavasta koronavirustilanteesta huolimatta alennuskampanja on kiinnostanut Sellon asiakkaita. Asiakkaita on Kankaanrannan mukaan ollut Black Fridayn myötä enemmän, kuin normaalisti epidemian aikana.

– Asiakkaita on liikkeellä, mutta menemme turvallisuusasiat edellä. Esimerkiksi kaikki tapahtumat on peruttu.

Turvallisuutta pyritään lisäämään muistuttamalla asiakkaita turvaväleistä ja kasvomaskin käytöstä.

– Aikaisempina ruuhkaisempina päivinä ja nyt myöskin tänään ja huomenna jaossa on kasvomaskeja asiakkaille.

Osa ostoksista tehdään verkossa

Black Friday -ostoksia kauppakeskus Sellossa suorittanut Annika Samppa kuvailee, ettei suosittuna ostospäivänä liikkuminen herätä pelon tunteita.

– Maski päällä ollaan ja luotetaan siihen, että täällä puhdistetaan hyvin pintoja. Yritimme myös valita täältä sellaisen lounaspaikan, jossa olisi vähän vähemmän ihmisiä.

Samoilla linjoilla oli myös ostoksia tehnyt Uasir Isan.

– Turvaväliä ja ohjeiden mukaan.

Riina Kivistö hyödynsi Black Friday -kampanjaa myös verkossa. Osan ostoksista hän halusi kuitenkin tehdä paikan päällä.

–  Ehkä helpompaa katsoa oikeaa kokoa ja väriä ihan livenä.

Lue myös:

    Uusimmat