Hoitajaliiton kysely: Kotihoidossa liian huonokuntoisia asiakkaita, käynteihin liian vähän aikaa

COLOURBOX9749317
COLOURBOX
Julkaistu 20.03.2018 14:10

MTV UUTISET – STT

Suurin osa kotihoidon työntekijöistä on huolissaan hoidon laadusta, selviää Suomen lähi- ja perushoitajaliiton Superin kyselystä.

Kotihoitoon ohjataan liian huonokuntoisia asiakkaita ja asiakaskäyntien välille varataan liian vähän tai ei lainkaan aikaa siirtymiin, työntekijät kertovat kyselyssä.

Lue myös: 

Häätö uhkaa 91-vuotiasta Liisaa epäsiisteyden vuoksi: Nyt puhuu Liisan siivousyritys – ”Kirjoitimme kirjeen presidentille”

Työnantajat eivät myöskään noudata lakia laadukkaasta kotihoidosta.

Superin kyselyyn vastasi yli 3 000 kotihoidossa työskentelevää liiton jäsentä. 

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa