Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrari myöntyi sopuun pakokaasujupakassa

Stefano Domenicali halaa Fernando Alonso Britannian GP:n voiton jälkeen
Stefano Domenicali halaa Fernando Alonso Britannian GP:n voiton jälkeen
Julkaistu 10.07.2011 19:30(Päivitetty 10.07.2011 19:37)

Formula ykkösten Britannian GP-viikonloppua varjostaneeseen pakokaasujupakkaan löytyi lopulta sopu GP:n jälkeen.

Vielä sunnuntaiaamuna Ferrari ja Sauber, joka käyttää Ferrarin moottoreita, olivat sopua vastaan, mutta yksimielisyys löytyi lopulta F1-pomo Bernie Ecclestonen myötävaikutuksella.

Britannian GP:n perusteella Ferrarin hyötyi pakokaasurajoituksesta, mutta Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali taipui lajin edun nimissä.

- Mielestäni tämä asia ei ollut hyväksi kenellekään. Meidän täytyy lopettaa se ja katsoa eteenpäin, koska mihin me muuten olemme menossa? Vaikka en ole samaa mieltä prosessista, niin meidän pitää toimia lajin edun nimissä, Domenicali sanoi Autosport.comin mukaan.

Domenicali sivalsi samalla niitä talleja, jotka yrittivät hakea erilaisilla poikkeusluvilla itselleen etua pakokaasumuutoksesta.

- Täytyy sanoa, että mielestäni kaikki eivät käyttäytyneet samalla tavalla kuin me.

Moottorista lähtöisin olevan virtauksen ohjaaminen diffuusoriin lisää downforcea ja parantaa pitoa. Kansainvälinen autoliitto FIA rajoitti virtauksen täksi viikonlopuksi 10 prosenttiin silloin, kun kuljettaja ei paina kaasupoljinta, mutta ilmoitti lauantai-iltana olevansa valmis luopumaan tämän viikonlopun jälkeen sääntötarkennuksestaan, kunhan F1-tallit ovat asiasta yksimielisiä.

Lisää aiheesta:

Ferrari myöntää tuurin ainoassa voitossaanMcLaren oli suurin kärsijä?Vetteliltä yhä tiukkoja kommentteja Webberin toiminnastaWebber paljastaa tallimääräyksen jälkipyykin"Pakokaasujupakka oli pelkkää politiikkaa"Massa: Vääriä päätelmiä Ferrarin nousun syystä
Britannia 2011

Tuoreimmat aiheesta

Britannia 2011
  • 27.09.201115:21
    Britannia 2011

    Ferrari myöntää tuurin ainoassa voitossaan

  • 21.07.201121:28
    Britannia 2011

    McLaren oli suurin kärsijä?

  • 21.07.201119:51
    Britannia 2011

    Vetteliltä yhä tiukkoja kommentteja Webberin toiminnasta

  • 21.07.201119:17
    Britannia 2011

    Webber paljastaa tallimääräyksen jälkipyykin

  • 18.07.201112:44
    Britannia 2011

    "Pakokaasujupakka oli pelkkää politiikkaa"