Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrari esti sovun - pakokaasujupakka jatkuu

Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali ja kuljettaja Fernando Alonso
Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali ja kuljettaja Fernando Alonso
Julkaistu 10.07.2011 13:42(Päivitetty 10.07.2011 14:08)
Toimittajan kuva

Jani Merimaa

jani.merimaa@mtv.fi

F1-tallien sunnuntainen kokous ei onnistunut lopettamaan Britannian GP-viikonloppuna syttynyttä kiistaa pakokaasujen hyödyntämisestä F1-autojen diffuusorissa.

Kansainvälinen autoliitto FIA ilmoitti lauantai-iltana olevansa valmis luopumaan tämän viikonlopun jälkeen sääntötarkennuksestaan liittyen pakokaasujen hyödyntämiseen, kunhan F1-tallit ovat asiasta yksimielisiä.

F1-tallien järjestämässä äänestyksessä kaksi tallia äänesti kuitenkin pakokaasurajoituksista luopumista vastaan. Autosport.comin mukaan vastahankaan asettuneet tallit ovat Ferrari ja Sauber, joka käyttää Ferrarin moottoreita.

Britannian GP:n aika-ajojen perusteella Ferrari hyötyi pakokaasurajoituksista, sillä Fernando Alonso ajoi kolmanteen ruutuun, vain 0,1 sekunnin erolla Red Bullin Mark Webberin paalupaikka-aikaan, ja Felipe Massa ylsi neljänneksi.

Moottorista lähtöisin olevan virtauksen ohjaaminen diffuusoriin lisää downforcea ja parantaa pitoa. FIA rajoitti virtauksen täksi viikonlopuksi 10 prosenttiin silloin, kun kuljettaja ei paina kaasupoljinta. Mercedes sai kuitenkin poikkeusluvan polttoaineen syöttämisestä ja pakokaasujen tuottamisesta moottorijarrutuksen aikana. Renault-moottoreille poikkeuslupa myönnettiin perjantaina, mutta peruttiin lauantaina.

Lisää aiheesta:

Ferrari myöntää tuurin ainoassa voitossaanMcLaren oli suurin kärsijä?Vetteliltä yhä tiukkoja kommentteja Webberin toiminnastaWebber paljastaa tallimääräyksen jälkipyykin"Pakokaasujupakka oli pelkkää politiikkaa"Massa: Vääriä päätelmiä Ferrarin nousun syystä
Britannia 2011

Tuoreimmat aiheesta

Britannia 2011
  • 27.09.201115:21
    Britannia 2011

    Ferrari myöntää tuurin ainoassa voitossaan

  • 21.07.201121:28
    Britannia 2011

    McLaren oli suurin kärsijä?

  • 21.07.201119:51
    Britannia 2011

    Vetteliltä yhä tiukkoja kommentteja Webberin toiminnasta

  • 21.07.201119:17
    Britannia 2011

    Webber paljastaa tallimääräyksen jälkipyykin

  • 18.07.201112:44
    Britannia 2011

    "Pakokaasujupakka oli pelkkää politiikkaa"