Digitaalisten kuluttajapalveluiden myynti ja säästöt kasvattivat Alma Median tulosta

Digitaalisten kuluttajapalveluiden myynnin kasvu sekä aiemmat kustannussäästöt paransivat Alma Median kannattavuutta huhti-kesäkuussa. Yhtiön oikaistu liikevoitto kasvoi viime vuoteen nähden kolmanneksella. Oikaistu liikevoitto huhti-kesäkuussa oli 13,2 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli 9,9 miljoonaa euroa.

Alman liikevaihto kasvoi vajaaseen 94 miljoonaan euroon, kun se viime vuonna samaan aikaan oli 92 miljoonaa.

Yhtiö ennakoi tuloksen kasvua heinäkuun alkupuolella, kun se arvioi oikaistun liiketuloksensa kasvavan selvästi viime vuodesta.

Digitaalisten kuluttajapalveluiden Alma Markets -liiketoimintayksikköön kuuluu muun muassa asumiseen ja rekrytointiin liittyviä palveluita kuten Etuovi.com, Vuokraovi.com sekä Monster.fi.

Toimitusjohtaja Kai Telanteen mukaan Alma Marketsin oikaistu liikevoitto kasvoi ennätystasolle 7,3 miljoonaan euroon.

– Erityisesti liiketoimintamme Tshekissä oli menestyksellistä. Kotimaan markkinapaikat kasvoivat aktiivisen markkinoinnin ja verkkopalveluiden kehittämisen myötä ja hyvän suhdannekehityksen tukemana.

Alma Median tuloskasvuun vaikuttivat myös aiemmat säästöt muun muassa Alma Regions -liiketoiminnassa. Alma Regionsiin kuuluvat esimerkiksi maakuntalehdet Aamulehti, Satakunnan Kansa ja Lapin Kansa.

Alma Media on Suomen Tietotoimiston toiseksi suurin omistaja.

Lue myös:

    Uusimmat