Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Alma Median tulos laski – presidentinvaaleista vain hetkellinen piristysruiske

Alma Media
Julkaistu 19.04.2024 08:30(Päivitetty 19.04.2024 08:33)

MTV UUTISET – STT

Mediakonserni Alma Median oikaistu liikevoitto laski tammi-maaliskuussa 5,2 prosenttia vuoden takaisesta ja oli 16,1 miljoonaa euroa. Liikevaihto nousi reilun prosentin 76,2 miljoonaan euroon, taustalla oli yrityskauppojen antama vetoapu.

Toimitusjohtaja Kai Telanne arvioi, että liiketoiminta kehittyi vaisusta toimintaympäristöstä huolimatta hyvin. Alman medialiiketoimintaa Suomessa painoi kuitenkin haastava suhdanne, eikä elpymistä presidentinvaalien hetkellisestä piristysruiskeesta huolimatta ole tapahtunut. Yleinen kiinnostus uutisiin oli kuitenkin kova, ja maksullisen Iltalehti Plus -palvelun tilaajamäärä nousi liki 52 000:een,

Rekrytointipalveluja tarjoavassa Alma Career -liiketoiminnassa olosuhteet vaihtelivat tuntuvasti eri toimintamaiden välillä. Tshekissä tilanne oli kohtalaisen hyvä, ja Slovakiassa ja Kroatiassa markkinoilla oli vilkasta, kun kilpailu ammattimaisesta työvoimasta on kovaa ja työttömyysaste matala. Sitä vastoin suhdanne jatkui hyvin haastavana Baltiassa ja Suomessa, Telanne totesi.

Alma Marketplaces -segmentissä liiketoimintaa painoi asuntomarkkinoiden ja automyynnin heikkous. Alma jatkaa kuitenkin kehitystyötään digitaalisissa palveluissa ja osti alkuvuonna automyynnin ohjelmistoja tarjoavan Netwheelsin.

Lisää aiheesta:

Alma Medialta vakaa suoritus – liikevaihto kasvoi yrityskauppojen tukemana
Sanoman tulos kasvoi oppikirjapuolella, medialiiketoiminnassa mainosmyynti laski
Ilkka-Yhtymän liikevoitto laski alle puoleen vuodentakaisesta
Mediakonserni Sanoman tulos nousi – myös arvio koko vuoden tuloksesta koheni
Alma Median tulos jatkuvista toiminnoista supistui – myös liikevaihto putosi
Digitaalisten kuluttajapalveluiden myynti ja säästöt kasvattivat Alma Median tulosta
Alma MediaLiiketulosTalous

Tuoreimmat aiheesta

Alma Media
  • 22.10.17:39
    Media

    Iltalehden toiminnasta runsaasti kanteluita

  • 21.10.20:15
    Media

    Iltalehti alkoi veloittaa lukijoita, jotka kieltäytyvät kohdennetusta mainonnasta

  • 20.8.13:49
    Tuomiot

    KSML: Mies tuomittiin perussuomalaisia arvostelleen toimittajan kunnian loukkaamisesta

  • 29.7.10:43
    Ukrainan sota

    Tass: Suomalaistaistelija kuollut Ukrainassa

  • 15.6.21:56
    Media

    Helsingin Sanomien ja Iltalehden päätoimittajat kertovat olevansa parisuhteessa