Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Button tietää, mikä katkaisi Red Bullin ylivoiman

Jenson Button, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Jenson Button, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Julkaistu 31.08.2010 09:11(Päivitetty 31.08.2010 09:15)

McLarenin Jenson Button katsoo Red Bullin kilpailukykyisyyden heikentymisen johtuneen Belgian GP:ssä käyttöönotetuista aiempaa tiukemmista etusiipien taipuvuustesteistä.

Kansainvälinen autoliitto FIA kaksinkertaisti etusiiven taipumistesteissä käytettävien punnusten painon Belgiassa sen jälkeen, kun kilpakumppanit olivat valittaneet Red Bullin etusiiven liiallisesta taipumisesta.

- Span radan ominaispiirteet sopivat meille ja uudet testit vaikuttivat Red Bullin vauhtiin, Button selittää Telegraph-lehdelle McLarenin nousua Red Bullin edelle.

- Red Bull sanoo, ettei heidän tarvitse muuttaa mitään. Kun autoa katsoi radalla, niin se ei taipunut enää niin paljon, Button jatkaa.

Seuraavassa kisassa Italiassa taipuvuustestit laajennetaan myös auton pohjaan.

- Toivon uusien, entistäkin tiukempien testien vaikuttavan vielä enemmän Monzassa, Button toteaa.

Lue myös:

F1-autojen siipimuutoksista valehdeltu?
Red Bullin auto läpäisi siipitestin - Ferraria ei tarkastettu
Red Bull -pomo: Muut eivät tiedä, mitä teemme


Red Bullille salattuja muutoksia - huipputeknikot yllättäen varikolla

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Ecclestone selitti Spa-kommenttiaanMassan selitys lähtövilpilleen: En nähnyt kunnollaVettel puolustautuu murskakritiikiltäButton yhä käärmeissään VettelilleButton: En jarruttanut liian aikaisinFIA tutkii Massan haamulähdön syyt
Belgia 2010

Tuoreimmat aiheesta

Belgia 2010
  • 26.10.201014:38
    Belgia 2010

    Ecclestone selitti Spa-kommenttiaan

  • 09.09.201020:09
    Belgia 2010

    Massan selitys lähtövilpilleen: En nähnyt kunnolla

  • 09.09.201019:28
    Belgia 2010

    Vettel puolustautuu murskakritiikiltä

  • 05.09.201013:30
    Belgia 2010

    Button yhä käärmeissään Vettelille

  • 03.09.201014:42
    Belgia 2010

    Button: En jarruttanut liian aikaisin