Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

BMW-kuskit kolaroivat keskenään

Jacques Villeneuve (Kuva: Mark Thompson/Getty Images)
Jacques Villeneuve (Kuva: Mark Thompson/Getty Images)Getty
Julkaistu 30.07.2006 18:22(Päivitetty 30.07.2006 19:12)

BMW-Sauberin F1-tallin kuljettajat Nick Heidfeld ja Jacques Villeneuve joutuivat Saksan GP:n jälkeen toteamaan kolaroineensa keskenään kisan ensimmäisellä kierroksella.

Heidfeld oli kolaritilanteessa edellä, joten Villeneuve ajoi perään. Molemmat kävivät starttikolarin jälkeen varikolla, mutta pystyivät vielä siinä vaiheessa jatkamaan. Kolarin vauriot vaativat kuitenkin myöhemmin veronsa.

- Lähtöni oli vain keskikertainen, mutta toisessa mutkassa onnistuin ulkoreunan puolelta ohittamaan useita autoja, joiden joukossa oli myös Jacques. Vaikka jarrutin myöhään, selviydyin hyvin mutkasta. Sitten tunsin yhtäkkiä osuman oikeanpuoleiseen takarenkaaseeni. Jouduin käymään renkaan puhkeamisen takia varikolla ja vaihdatin kaikki renkaat. Jarruni olivat kuitenkin myös vaurioituneet. Jarrupoljin otti huonommin ja huonommin kiinni, joten oli liian vaarallista jatkaa. Myöhemmin sain selville, että kyseessä oli Jacques, jonka kanssa osuin, mikä oli harmillista, Heidfeld kertaisi kisaa, joka hänen osaltaan päättyi keskeytykseen varikolle 9. kierroksen jälkeen.

Villeneuven (kuvassa) osalta kilpailu päättyi lopulta rajuun ulosajoon 31. kierroksella. Auto romuttui rengasvalliin.

- Kun vaihdoimme ensimmäisen kierroksen jälkeen autoni keulan, tuli autostani yliohjaava. Joka kerta kun yritin puristaa kovaa, kääntyi auto poikittain. Puristin sitten vähän liian kovaa, ja se vei minut ulos. Juuri ennen ulosajoani olin poikittain menossa mutkaan, mutta sitten se vei minut ulos - ja auto vain meni suoraan, Villeneuve kuvaili.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Villeneuve ei aja BMW:llä loppukaudestaAlonso ei pelkää Saksan toisintoaSchumi ei tarvitse samanlaista ylivoimaaRenault analysoinut syyt vaisuuteensaMichelin myönsi vääränlaisen rengastyypinSaksan GP:n lehdistökatsaus: Räikkönen ajaa jo punaisissa
Saksa 2006

Tuoreimmat aiheesta

Saksa 2006
  • 07.08.200614:07
    Unkari 2006

    Villeneuve ei aja BMW:llä loppukaudesta

  • 03.08.200613:22
    Bahrain 2006

    Alonso ei pelkää Saksan toisintoa

  • 03.08.200611:54
    Bahrain 2006

    Schumi ei tarvitse samanlaista ylivoimaa

  • 01.08.200615:08
    Saksa 2006

    Renault analysoinut syyt vaisuuteensa

  • 01.08.200612:13
    Saksa 2006

    Michelin myönsi vääränlaisen rengastyypin