Asiakaspalveluun soittaminen liian hintavaa – Gigantti ja Prisma kalleimpien listalla

Kuluttajaliiton tekemän pistokokeen mukaan monet yritykset perivät asiakaspalvelupuheluista liian kalliita hintoja.

Vastikään muuttuneen kuluttajansuojalain mukaan enimmäishinta, jonka yritykset voivat asiakaspalvelupuheluistaan periä, on 8,8 senttiä minuutilta.  

Liitto testasi verkkokauppaa harjoittavien yritysten verkkosivuilta asiakaspalvelusta perittäviä hintoja. Tutkituista 23 yrityksestä 11 peri asiakaspalvelustaan sallittua suurempia hintoja.

Kalliimpaa soittaminen oli muun muassa Prisman, Iskun, Gigantin, Clas Ohlsonin ja Verkkokauppa.comin asiakaspalveluihin.  

Puhelun perushinta määritellään vuosittain, ja sen noudattamista valvoo Kilpailu- ja kuluttajavirasto.

Kalliimpia yritys- tai palvelunumeroita voi edelleen käyttää esimerkiksi aukioloaikoja tai tuotteita koskeviin tiedusteluihin. 

Lue myös:

    Uusimmat