Apteekkien palvelu on suomalaisten mieleen

Apteekki pitää suomalaisten mielestä ykköspaikkaa 15 maan vertailussa, jossa tutkimuslaitos EPSI Rating selvitti kuluttajien tyytyväisyyttä tuotteisiin ja palveluihin.

- Apteekkien rooli korostuu siinä, että ne ovat olleet äärimmäisen säntillisiä. Ovat jo lainsäädännönkin takia joutuneet olemaan tarkkoja, itsekriittisiä ja noudattamaan kaikenlaisia säännöksiä. Apteekeissa ei ole varaa tehdä suuria erehdyksiä.

Nybondaksen mukaan myös yrittäjävetoisuus ja bisnes-ajattelu vaikuttavat apteekkien hyvään maineeseen.

Apteekkariliitolle tulos ei tullut yllätyksenä. Apteekki on suomalaisille tärkeä paikka, sanoo viestintäjohtaja Erkki Kostiainen.

- Apteekin palvelu on hyvin henkilökohtaista. Sama tulee esiin muissakin tutkimuksissa. Ainakin toistaiseksi on ollut se hyvä tilanne, että Suomessa henkilökunta on korkeammin koulutettua kuin muissa Euroopan maissa.

Päivittäistyössä apteekit ja työntekijät saavat paljon palautetta. Pääosin palaute on positiivista. Lääkkeiden hinnoista valitetaan eniten.

Suomessa eniten harmitusta herättää laajakaista. Lue täältä syyt: Miksi laajalaista harmittaa?

Lue myös:

    Uusimmat