Tuore GTS pudotti pari sylinteriä pois moottorista ja korvasi ne samalla määrällä ahtimia. Samalla teho kasvoi 20 hv ja maksimivääntö 85 Nm.
Tykkäsimme
- GTS-ulkonäöstä
- GTS-ohjaamosta
- turbomoottorista
Emme tykänneet
- ei rehellisesti GTS-merkinnän arvoinen
MIKÄ Cayenne-malliston ”urheilullisin” versio.
KENELLE Valmiiksi tuunattu ulkonäkö puhuttelee massasta erottumishaluisia – samoin ohjaamon yksityiskohdat. Maailmalla GTS:n ykkösmarkkinat löytynevät Kiinasta, jossa menestystä ja yksilöllisyyttä halutaan korostaa autovalinnalla.
AJETTAVUUS GTS ei tunnu möhköltä, vaikka sillä on massaa yli kaksi tonnia. Ratin takana unohtaa helposti olevansa isossa maasturissa, sen verran ketterä GTS on. Ajettavuus kestää myös hyvin huiman tehon, mikä ei ole laisinkaan itsestäänselvyys. Ohjaus on hyvä, joskin arvionti oli vaikeaa Keski-Euroopan kitkoilla Ruotsissa märällä jäällä luisteltaessa. Pakoäänet ovat myös iso osa GTS-kokemusta. Napista painamalla saa esiin tehostetun sinfonian, jossa putket röpöttävät, papattavat ja kurlaavat. GTS ei kuulosta veekasilta, mikä on vain hyvä asia.


