s. 23.3. 1976, Curitiba, Brasilia
Pituus 172 cm, paino 64kg
Ricardo Zonta nousi Toyota-tallin toiseksi kisakuljettajaksi elokuussa, kun Cristiano Da Matta sai väistyä vaisujen suoritusten jälkeen. Toyotan riveissä hän on ajanut kaudesta 2003 lähtien, mutta puolitoista kautta kului testikuskin hommissa. Tällä kaudella Zonta teki hyviä kierrosaikoja Toyotan kolmoskuskina GP-viikonloppujen perjantaiharjoituksissa ennen kuin sai ylennyksen kisakuskiksi.
Zonta nousi kuumaksi kilpa-autoilijalahjakkuudeksi kaudella 1997, kun hän päihitti Juan Pablo Montoyan taistelussa Euroopan F3000-mestaruudesta. Tämä menestys poiki hänelle F1-testin Jordan-autolla sekä kiinnityksen McLaren-tallin nuorten lahjakkuuksien joukkoon. Kaudella 1998 Zonta voitti Klaus Ludwigin parina AMG Mercedes Benzille mestaruuden FIA:n GT1-sarjassa.
Kaudella 1999 Zonta teki F1-kisadebyyttinsä BAR-tallin autolla, mutta kausi katkesi heti alkuunsa Interlagosin radalla sattuneessa ulosajossa tulleeseen loukkaantumiseen. Zonta palasi rattiin kesäkuiseen Kanadan kisaan, muttei ollut enää aivan yhtä nopeassa vedossa. Kaudella 2000 hän jatkoi BAR-tallissa, jossa saavutti kolme MM-pistettä.
Seuraavaksi kaudeksi Zonta menetti kisakuskin paikkansa ja siirtyi Jordanille testaajaksi. Pesti poiki myös kaksi kisastarttia, kun Zonta tuurasi loukkaantunutta H-H Frentzeniä Kanadassa ja Saksassa. Kaudella 2002 Zonta palasi kisakuljettajaksi Espanjaan keskittyneessä Nissan World Series -sarjassa, jossa onnistuikin voittamaan mestaruuden. Sen jälkeen tie vei Toyotalle.
* 34 GP-kilpailua
*
3 pistettä