Muistatko vielä Weetabixit? Tämän "painajaismaisen" kuvan jälkeen ainakin muistat: "Emme toivoneet ihan tällaista yhteistyötä"

Onko jugurtti ja mehu aamupalasi? Siinä tulikin päivän sokeriannos täyteen. 1:34 Onko jugurtti ja mehu aamupalasi? Siinä tulikin päivän sokeriannos täyteen.

Twitterissä on jo muutaman päivän ajan voinut seurata melkoista sosiaalisen median riemunäytelmää, jonka pääosassa on aamiaismurokkeistaan tunnettu Weetabix.

Videolla: Onko jogurtti ja mehu aamupalasi? Siinä tulikin päivän sokeriannos täyteen.

Muistatko vielä Weetabix-murokkeet? Näitä patukkamuotoisia aamupalamuroja on valmistettu jo vuodesta 1932 ja Suomessa ne olivat erityisen suosittuja ainakin 1980- ja 1990-luvuilla. Nyt brittivalmistaja on kuitenkin varmistanut Twitterissä Weetabixien olevan jälleen kaikkien huulilla.

Koko show alkoi siitä, kun Weetabix julkaisi Twitter-tilillään kuvan, jossa oli yhdistänyt murokkeensa toisen perinteisen aamupalaraaka-aineen, säilykepapujen kanssa. 

Jos kuva ei näy, katso se täältä.

– Miksi vain leipä saisi kokea kaiken hauskan, kun on olemassa Weetabixejäkin? Tarjoilemme Heinzin papuja 'bixien' päällä, eli aamupalan pienellä twistillä, Weetabixin edustaja kirjoitti kuvan oheen. 

Ruokasivusto Delishin mukaan yhdistelmää voisi kutsua monen "pahimmaksi painajaiseksi". Weetabixin julkaisema kuva aiheuttikin kaikkien aikojen somenäytelmän, johon ottivat osaa niin tavalliset Twitter-käyttäjät kuin eri elintarvikevalmistajat ja jopa eri maiden suurlähetystöt. 

Ison-Britannian kansallinen terveyspalvelu NHS saapui paikalle ilmoittamaan vitsikkäästi, että kuvan yhteyteen olisi pitänyt lisätä virallinen "vaaraksi terveydelle" leima.  Sen lisäksi Brittien virallinen kuluttajaneuvontapalvelu Citizens Advice kiiruhti paikalle ilmoittamaan, ettei voi neuvoa ketään tekemään näin.

Jos kuva ei näy, katso se täältä.

Silmälasikauppa Specsavers puolestaan riensi paikalle twiittaamaan, että "ottaa nyt silmälasit pois ja laittaa sen sijaan siteen silmille". Hetkeä myöhemmin Specsavers twiittasi kuitenkin toisenlaisen kuvan.

Jos kuva ei näy, katso se täältä

– Jos et voi voittaa heitä, liity heihin, Specsaversilta naljailtiin kuvan kera. 

Oman hauskan mausteensa keskusteluun toivat lukuisat eri tunnetut yritykset ja tahot, kuten Lidl, Comedy Central, Tinder, Innocent, McDonald's ja Virgin Atlantic.

Jos kuva ei näy, katso se täältä.

Jos kuva ei näy, katso se täältä.

Jos kuva ei näy, katso se täältä.

*Tekee muistiinpanoja siitä, miten aiheuttaa puhdasta kaaosta sosiaalisessa mediassa.* *Aikatauluttaa ilmoituksen, jossa Big Mac yhdistetään säilykepapujen kanssa.*, McDonald's UK twiittasi. 

– Me: Ananas pizzassa on mielipiteet jakavin ruoka ikinä. Weetabix: Odottakaas hetki..., Dominos-pizzaketju twiittasi.

Myös suurlähetystöt heittivät omat lusikkansa soppaan twiiteillään. 

Jos kuva ei näy, katso se täältä.

– Emme toivoneet ihan tällaista yhteistyötä maiden välillä, Yhdysvaltain Lontoon suurlähetystö twiittasi. 

Brittien Washington DC:n suurlähetystö sivalsi kuitenkin takaisin. 

– Vahva mielipide kansakunnalta, joka valmistaa teensä mikrossa.

Lähteet: Delish, Sky News


Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat