Tutkija: Ehdokkaiden nettisivut latteita

Presidenttiehdokkaiden Internet-sivut eivät ole media-ammattilaisen mielestä onnistuneet aivan nappiin.
Professori Minna Tarkka Taideteollisen korkeakoulun medialaboratoriosta sanoo, että sivut tarjoavat paljon asiatietoa, mutta vähän vuorovaikutusta.

Tarkka kritisoikin sitä, että verkon omimmat mahdollisuudet, kuten tila kävijöiden omille viesteille ovat monelta ehdokkaalta jääneet käyttämättä. Tarkka toteaa myös, että Internet-maa Suomessa ehdokkaiden sivujen toteutus olisi voinut olla rohkeampi.

Ehdokkaiden sivuilla kaikenlaista krääsää


Moni ehdokas edistää asiaansa erikoisilla kampanjatuotteilla. Esko Ahon Internet-kotisivu tarjoaa mm. Big Dream -lippalakkeja ja -kaulahuiveja. Eskon puumerkin kantajaksi voi valjastautua pinssillä.

Ulkoministeri Tarja Halosen persoonallisimpia kampanjatuotteita ovat pellavaesiliina ja pipo. Halonen myös luottaa onneen: kaupan on hänen kampanja-arpojaan.

Riitta Uosukaisen kannattaja puolestaan voi nauttia juomaa Suomisydän-mukista. Riitan varakas äänestäjä koristautuu hintavaan Suomi 2000 -hopeakoruun.

Elisabeth Rehninnettisivu varautuu joka säähän, sillä tarjolla on jopa Elisabeth-sateenvarjo. Rehnin muut erikoisuudet ovat Elisabeth-kahvi sekä -makeiset.

Ilkka Hakalehdon kampanja luottaa perinteisten t-paitojen tehoon. Heidin Hautalan ja Risto Kuisman vaalityö etenee ilman erikoisia oheistuotteita.
(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat