Mikko Hirvonen ajoi tänään ensimmäisenä autona reitillä ja oli ennen viimeistä erikoiskoetta vain vajaan seitsemän sekunnin päässä kärkipaikasta.
Kuski toisensa jälkeen sanoi, ettei tie muuttunut ratkaisevasti Hirvosen jälkeen, joten huomisten erikoiskokeiden on pakko olla merkittävästi erilaisia kuin tänään.
Latvala nousi nyt Sebastienien taktikoinnin jälkeen kärkeen. Ero kolmantena olevaan Loebiin on peräti 13,7 sekuntia. Ogier on perässä lähes seitsemäntoista sekuntia. Jos homma jatkuu yhtä tasaväkisenä myös huomenna, niin siinä tapauksessa Citroenin taktikointi voi napsahtaa nilkoille. Mutta valitettavasti en tähän usko.
Petter Solbergin putoaminen pois kärkikahinoista oli harmillista, sillä hän olisi hämmentänyt soppaa todella makeasti taas kerran. Nyt kärkinelikko muodostuu neljästä tehdaskuskista, mutta toisaalta niin sen pitää mennäkin. Niiden pitää olla parhaita, joille palkka maksetaan. Vaikka sitten toisten epäonnen kautta, kuten nyt.