TS: Loukkaantunutta vanhusta ei autettu Hesburgerissa

92-vuotias nainen kaatui viime lauantaina Turussa sijaitsevassa Puutorin Hesburgerissa, mutta henkilökunta ei auttanut häntä, kirjoittaa Turun Sanomat.

Nainen oli kompastunut ja kaatunut palauttaessaan tarjotinta. Tapaturman seurauksena nainen menetti hetkellisesti tajuntansa ja sai mustelmia ja naarmuja. Naisen omaisen mukaan muut asiakkaat joutuivat auttamaan vanhusta, koska henkilökunta ei häntä auttanut.

Naisen ystävä oli pyytänyt ravintolan henkilökuntaa soittamaan naiselle taksin, jotta hän pääsisi ensiapuun. Loukkaantuneen naisen ystävä oli joutunut maksamaan puhelusta euron soittomaksun. Tätä ennen henkilökunta oli neuvotellut esimiehensä johdolla, voisivatko he soittaa taksin veloituksetta.

Loukkaantunut nainen olisi halunnut myös jääpaloja estämään kasvojensa mustumisen, mutta henkilökunta ei niitä hänelle antanut.

Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti sanoi Turun Sanomille, että henkilökunta ei ollut antanut naiselle jääpaloja, koska jääpalat olivat loppuneet. Taksin tilaamisesta laskuttaminen taas oli hänen mukaansa yrityksen virallinen käytäntö.

Vuoti sanoi myös, että henkilökunta ei ollut tietoinen naisen loukkaantumisesta.

Vuoti pahoitteli tänään tapahtunutta lähettämässään tiedotteessa.

– Vaikka henkilökuntamme ei ollutkaan ymmärtänyt kaatumisen vakavuutta, olisimme voineet toimia tilanteessa valppaammin ja pyydämme anteeksi. Olemme myös tiedustelleet kyseessä olevan rouvan vointia tämän läheiseltä ja välittäneet anteeksipyynnön hänelle, Vuoti kirjoittaa.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat