Talouselämä-lehden mainoskampanja aiheutti someraivon – päätoimittaja: "Meni metsään"

Talouselämä-lehden vanhempainvapaita sivuava mainoskampanja on aiheuttanut suuttumusta sosiaalisessa mediassa.

Talouselämä-lehden mainoskampanja on aiheuttanut närää sosiaalisessa mediassa. Hiljattain julkaistussa mainoksessa käsitellään isien vanhempainvapaata. Muun muassa Instagramissa julkaistu mainos on herättänyt seuraajissa ristiriitaisia tunteita.

– 60-luku soitti ja halusi vanhentuneet mielipiteensä takaisin, yksi kommentoi.

– Siis mitä tässä lukee? Entäs ne samat luvut naisten osalta, toinen kirjoittaa.

Pian lehti julkaisi anteeksipyynnön sekä Twitter-, että  Instagram-tileillään. Postauksessa kerrotaan kampanjan epäonnistuneen täysin.

– Anteeksi! Mainoskampanjamme epäonnistui täysin ja ajatuksemme siitä, mitä siinä halusimme sanoa, jäi täysin puolitiehen, postauksessa kirjoitetaan.

Päätoimittaja: "Toteutus meni metsään"

MTV Uutiset tavoitti Talouselämä-lehden vastaavan päätoimittaja Jussi Kärjen kommentoimaan postauksesta noussutta kohua.

Kärki kertoo olevansa hyvin pahoillaan mainoksesta, joka hänen mukaansa epäonnistui täysin. 

– Talouselämä on ehdottomasti tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden puolella. Kannustamme yrityksiä ja ihmisiä kaikessa tasa-arvoon ja kannustamme myös poliitikkoja tekemään kunnianhimoisen perhevapaauudistuksen. Jutuissamme ja kommenteissamme viemme näitä asioita kaiken aikaa eteenpäin, Kärki kommentoi.

– Pyrimme kuvaamaan mainoksessa vanhempainvapaalle jääneen isän polveilevaa mietintää ja lopussa osoittamaan, että tarinan päähenkilö koki kotiin jäämisen oikeaksi ratkaisuksi. Toteutus meni kuitenkin metsään. Olemme tästä vilpittömän pahoillamme ja otamme opiksi, hän lopettaa.

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja