Sanoma odottaa liikevaihdon nousevan mainosmarkkinoiden laskusta huolimatta

Mediakonserni Sanoma odottaa liikevaihtonsa nousevan viime vuoteen verrattuna mainosmarkkinoiden laskusta huolimatta.

Sanoma odottaa tälle vuodelle noin 1 050 miljoonan euron liikevaihtoa, kun se oli viime vuonna 913 miljoonaa euroa. Konsernin operatiivisen liikevoittoprosentin ilman hankintamenojen postoja odotetaan olevan noin 14 prosenttia, kun viime vuonna sen oli 14,8 prosenttia.

Konserni perui keväällä näkymänsä koronapandemian vuoksi. Päivitetyt näkymät perustuvat oletukseen, että mainosmarkkinat laskevat Suomessa 15–20 prosenttia tänä vuonna.

Sanoma on tänä vuonna laajentanut toimintaansa ostamalla 15 Alma Median sanomalehteä, muun muassa Aamulehden ja Satakunnan Kansan.

Sanoma Media Finland on STT:n pääomistaja noin 75 prosentin osuudella.

Lue myös:

    Uusimmat