Rovion "Mighty Eagle": Kovia julkistuksia tulossa, olemme vasta alussa

Särkänniemen Angry Birds Land. Vasemmalla Särkänniemen toimitusjohtaja Miikka Seppälä, keskellä Rovion markkinointipäällikkö Peter Vesterbacka ja oikealla peliyhtiö Tacticin toimitusjohtaja Markku Heljakka.
Särkänniemen Angry Birds Land. Vasemmalla Särkänniemen toimitusjohtaja Miikka Seppälä, keskellä Rovion markkinointipäällikkö Peter Vesterbacka ja oikealla pelivalmistaja Tacticin toimitusjohtaja Markku Heljakka.
Julkaistu 07.06.2012 16:19(Päivitetty 07.06.2012 17:05)
Toimittajan kuva

Jari Heikkilä

jari.heikkila@mtv.fi

Peliyhtiö Rovion markkinointipäällikkö Peter Vesterbackan mukaan yhtiöltä on tulossa useita merkittäviä julkistuksia.

Angry Birds -linturitsapeli on saanut huikean maailmanlaajuisen suosion, mutta Vesterbackan mukaan tämä on vasta alkua jollekin paljon suuremmalle. "Mighty Eagle" -titteliä käyttävä Vesterbacka vertaa Rovion tilannetta Disneyn alkuaikoihin.

- Disneykin lähti liikkeelle pelkällä mustavalkoisella hiirellä. Me olemme olleet liikkeellä vasta pari vuotta, eli paljon on vielä tehtävää. Kaikki kasvaa tästä, kommentoi Vesterbacka MTV3 Uutisille.

Vesterbacka kertoo, että Angry Birdsiin on luvassa pelipäivityksiä, mutta myös täysin uusi jatko-osa on työn alla. Hän ei kuitenkaan vielä halua paljastaa, minkälaisissa maisemissa ja tilanteissa lintuja tullaan seuraavaksi räiskimään.

Tuleeko Amazing Alexista uusi hitti?

Roviolta on luvassa myös muita pelijulkistuksia. Yksi näistä on kesällä julkistettava Amazing Alex -mobiilipeli.

- Alex on merkittävä uusi avauksemme, ja se tulee olemaan iso juttu. Alex tykkää rakennella kaikenlaista, ja peli sopii kaiken ikäisille. Sen pelaaminen on helppo aloittaa, mutta vaikea lopettaa, naurahtaa Vesterbacka.

Amazing Alex -peliä on kehitetty Rovion Tampereen studiolla. Muutenkin yhtiön ydintekeminen tapahtuu pitkälti Suomessa, sillä Rovion 360 työntekijästä merkittävä osa työskentelee Suomessa

Yhä enemmän oheistuotteita

Rovion markkinointipäällikkö Peter Vesterbacka oheistuotteiden keskellä. 7.6.2012.Peter Vesterbacka oheistuotteiden keskellä.

Vesterbacka toteaa, että lisenssien myynti on tärkeä osa bisnestä. Angry Birdsin ympärille onkin syntynyt nopeasti todellinen oheistuotteiden armada animaatioista pehmoleluihin ja makeisiin.

- Olemme mukana paljon muussakin kuin pelkissä mobiilipeleissä. Joka rintamalla on tulossa uutta.

Vesterbacka kuitenkin painottaa, että on tärkeätä pitää mielessä fanit ja tuotteen brändi.

- Monista tuote-ehdotuksista olemme joutuneet myös kieltäytymään, toteaa Vesterbacka.

Ja vielä loppuun oleellinen kysymys: Pelaako herra Mighty Eagle itse paljon Angry Birdsiä?

- Kyllä sitä tulee paljon pelattua esimerkiksi kaikkien lentomatkojen yhteydessä. Facebookissa pelaaminen on noussut tärkeäksi, ja siellä meillä on myös miljoonia pelaajia, toteaa Vesterbacka.

"Digitaaliset pelit eivät ole lautapelien vihollisia"