"Digitaaliset pelit eivät ole lautapelien vihollisia"

Angry Birds -mobiilipelin ennätysmäisen suosion siivittämänä on markkinoille ilmestymässä erilaisia peliin liittyviä oheistuotteita elokuvista aina virvoitusjuomiin. Lisensointi on pelin kehittäneelle Rovio-yhtiölle merkittävää bisnestä.

Rovion markkinointipäällikkö Peter "Mighty Eagle" Vesterbacka esitteli tänään Särkänniemen Angry Birds Land -teemapuiston edustalla uutta Angry Birds -aiheista lautapeliä. "Angry Birds Action Game" on kehitetty yhteistyössä lautapelien valmistajana tunnetun Tacticin kanssa.

Pelipakkauksen mukana tulee pelialusta sekä puukalikoita, joiden päälle laitetaan digitaalisesta pelistä tuttu possu. Niin ikään pelistä tutut lintuhahmot toimivat heittovälineinä, joilla possua yritetään pudottaa.

Kyseessä on yksinkertainen idea, joka nojautuu vahvasti digitaalisen esikuvansa toimintamalliin.

Tacticin toimitusjohtaja Markku Heljakka toteaa, että perinteiset lautapelit ovat yhä suosittuja, ja ne tarjoavat ihmisille mainiosti sosiaalisia kontakteja. Vesterbackan ja Heljakan mielestä digitaaliset pelit ja lautapelit eivät syö toistensa suosiota, vaan päinvastoin tukevat toisiaan.

Angry Birds Action Gamen lisäksi myös klassikkoasemaan kivunneesta Kimble-lautapelistä esiteltiin Tampereella Angry Birds -versio. Angry Birds Space Race Kimble on tulossa markkinoille syksyllä.

Rummutus Angry Birdsin ympärillä on siis kovaa, mutta Vesterbackan mukaan "Mighty Eaglen" pää pysyy kylmänä suosiosta huolimatta.

- Kyllä tässä sillä asenteella ollaan liikkeellä, että nyt ollaan vasta alussa. Pää pysyy kyllä viileänä ongelmitta, vaikka täysillä mennäänkin eteenpäin, toteaa Vesterbacka MTV3 Uutisille.

Lue myös:

    Uusimmat