Reilun kaupan tuotteiden suosio kasvanut

Keväällä Suomessa kampanjoidaan erityisesti reilun kahvin puolesta.

Reilun kaupan tuotteiden suosio on jatkanut kasvuaan Suomessa. Reilun kaupan logolla merkittyjen tuotteiden myynnin arvo oli viime vuonna 7,5 miljoonaa euroa, kertoo Reilun kaupan edistämisyhdistys. Yksittäisistä tuotteista voimakkaimmin kasvoi kaakaon myynti, 119 prosenttia.

Hunajan ja banaanien myynti kuitenkin pieneni. Reilun kaupan banaanien markkinaosuus pysyi silti ennallaan noin viidessä prosentissa. Yhteensä Suomessa myydään yhdeksää eri Reilun kaupan tuotetta, joista uusin on appelsiini.

Reilun kaupan tuotteet ovat myynnissä 14 Euroopan maassa sekä Japanissa, Kanadassa ja Yhdysvalloissa.

Reilu kahvihetki -kampanja huhtikuussa


Reilun kaupan edistämisyhdistys kampanjoi kevään ajan erityisesti Reilun kahvin ja muiden suurtaloustuotteiden, eli teen ja hunajan, puolesta. Reilun kaupan viikolla huhtikuussa järjestetään työpaikoille suunnattu Reilu kahvihetki haastekampanja.

Kampanjan tavoitteena on, että mahdollisimman monella suomalaisella työpaikalla juodaan ko. viikon ajan vain Reilun kaupan kahvia ja teetä.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat