Ostatko HSL:n liput aina kaupasta tai R-kioskilta? Kohta joudut maksamaan ylimääräistä – "Tämä on ainoa vaihtoehto"

HSL vastasi kymmeneen kysymykseen joukkoliikenteestä 1:25
HSL vastasi kymmeneen kysymykseen joukkoliikenteestä.

Jos sinulla on tapana ostaa HSL:n tuotteita kaupan kassalta tai kioskista, joudut ensi vuonna pulittamaan ylimääräisen hinnan.

R-kioski harkitsi lipunmyynnin lopettamista, sillä HSL päätti tänä vuonna lakkauttaa myyntipalkkioiden maksamisen kioskeille.

R-kioskilta saa siis jatkossakin HSL:n lipputuotteita, mutta R-kioski ottaa käyttöön palvelumaksun, joka määräytyy lipputyypin mukaan.

– Tämä on ainoa vaihtoehto annetussa tilanteessa, jolla kioskiyrittäjä voi osittain kattaa lipunmyynnistä aiheutuvia palkka- ja muita kuluja, sanoo R-kioskin toimitusjohtaja Teemu Rissanen tiedotteessa.

Hinnoittelu selviää myöhemmin

R-kioskin palkkiot ovat jatkossa prosenttipohjaisia ja/tai euromääräisiä lipputyypistä riippuen. Tarkempi hinnoittelu selviää vuoden 2020 alussa.

Helsingin Uutisten mukaan K-ryhmä aloittaa palvelumaksun veloituksen asiakkailta lippuostoksen yhteydessä. K-ryhmän palvelujohtaja Petri Toivosen mukaan palvelumaksu vaihtelee lipputyypeittäin 0,5 eurosta 2 euroon.

Alepa-ketjun ryhmäpäällikkö Marko Lumppio kertoo puolestaan Helsingin Uutisille, HOK-Elannon ottavan palvelupalkkion käyttöön 1. tammikuuta.

– HOK-Elanto tiedottaa asiakkaille muutoksesta 30. joulukuuta julisteilla myyntipaikassa ja hinnat julkistetaan 1. tammikuuta 2020 myyntipäivän alkaessa, hän sanoo HU:lle.

Lue myös:

    Uusimmat