Lähde: Lewis Hamilton hämmästeli, miten Red Bullia ei rangaistu ”rengassotkusta” – FIA-pomolta oma anteeksipyyntö

3:10
Video: Max Verstappen raivosi radalla voiton mentyä ohi rengasrikon takia.

F1:n edellisen kisan rengassotku on aiheuttanut kovaa keskustelua vielä tänä viikonloppuna Ranskan GP:n yhteydessä. F1-kuskit kävivät pitkän palaverin sarjan rengasvalmistajan Pirellin kanssa perjantain harjoitusten jälkeen. Mercedeksen Lewis Hamilton kyseli muun muassa sitä, miksei Red Bullia rangaistu sen tekemästä kikkailusta. Kansainvälisen autoliiton FIA:n pomo Michael Masi nosti puolestaan kätensä ylös virheen merkiksi.

MAINOS

Koko F1-kausi C Moressa!

Belgian GP 27.-29.8.
Pe:
1. harjoitukset klo 12.25, 2. harjoitukset klo 15.55
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55 
Su: Belgian GP klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00

Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa

F1:n Azerbaidzhanin GP sai runsaasti lisää väriä rengasrikkojen myötä. Muun muassa kilpailua johtanut Red Bullin Max Verstappen joutui keskeyttämään, kun hänen autonsa takapyörä puhkesi pitkällä pääsuoralla.

F1-sarjan rengastoimittaja Pirelli tutki sekä Verstappenin että Aston Martinin Lance Strollin renkaiden puhkeamiset, tullen siihen lopputulokseen, ettei pyöristä löytynyt mitään rakenteellisia vikoja.

Pirelli viittasi siihen, miten renkaiden puhkeamisten taustalla oli ”rengaspainekikkailua”. Tässä syyttävä sormi osoitti erityisesti Red Bullin suuntaan.

Auto, Motor und Sportin mukaan F1-kuskit ja Pirelli pitivät peräti puolentoista tunnin mittaisen palaverin aiheeseen liittyen Ranskan GP:n perjantain harjoitusten jälkeen. Kuskit halusivat vastauksia F1-sarjan renkaiden nykytilasta.

AMuS:n mukaan Mercedeksen brittikuski Lewis Hamilton oli hämmästellyt sitä, miten Red Bullia ei rangaistu sen tekemisistä rengaspainekikkailuista. FIA:n teknisen johtajan Nikolas Tomazisin mukaan syy tälle oli yksinkertaisesti se, ettei Red Bullin toiminnasta löytynyt mitään sääntöjenvastaisuutta.

Kansainvälisen autoliiton FIA:n kilpailujohtaja Michael Masi esitti kokouksessa oman anteeksipyyntönsä. Masi pahoitteli sitä, miten hän ei tuonut turva-autoa tarpeeksi nopeasti radalle Azerbaidzhanin GP:ssä rengasrikkojen jäljiltä. Masi myönsi, että päätöksessä kesti liian pitkään – pyytäen tätä anteeksi kuljettajilta.

Videot

Uusimmat

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja