Atlantilla palaneen rahtilaivan mukana uponneet luksusautot on korvattu asiakkaille.
Viime talvena 189 tuliterän Bentleyn, ja merkittävän määrän esimerkiksi Audi e-tron, Porsche Taycan ja Volkswagen ID.4 -sähköautoja meren syvyyksiin vieneen laivaonnettomuuden jälkihoito voisi toimia minkä tahansa yrityksen yritys- ja kriisiviestinnän esimerkkisuorituksena.
Kirjoitimme helmikuussa 2022 Saksasta Pohjois-Amerikkaan suunnanneella Felicity Acella tapahtuneesta tulipalosta. Aluksen uppoamisen johdosta mereen päätyi noin 4 000 Volkswagen-konsernin autoa.
Määrä on valtava, mutta eniten se kirpaisi yhdellä ainoalla tehtaalla Englannin Crewessä autoja osin käsityönä valmistavaa Bentleytä. Normaalin 40–70 autoyksilön sijaan kyseisessä kuljetuksessa oli 189 merkin loistoautoa, mukaan lukien erityisräätälöity Mulliner-yksilö.
Lue myös: Atlantin syvyyksissä lepää mieletön määrä ökyautoja – joukossa valitettavasti myös vanhoja klassikoita
Bentley kertoo nyt valmistaneensa ja toimittaneensa kaikille 151:lle autonsa menettäneelle asiakkaalleen uudet yksilöt. Autonvalmistajan reaktiot tapahtuneeseen olivat esimerkillisiä.