Mainos

Järvenpään Citymarketille Michelin-tähti? Kyllä, jos siellä vierailleelta huippuasiantuntijalta kysytään

Kansainvälinen kaupan asiantuntija kävi Järvenpään Citymarketissa. – Parhaita ruokakauppoja maailmassa, joissa olen koskaan käynyt, suitsuttaa TCC:n Bryan Roberts.

Kauppias Markku Hautalan Citymarket Järvenpäässä on tullut kuuluisaksi sushivalikoimastaan.

Maailman johtavan kaupan alan markkinointiyrityksen, TCC:n asiantuntija Bryan Roberts arvioi Hautalan olevan Euroopan suurin sushikauppias, sillä hän myy noin 3000 kiloa sushia viikossa.

Toisen sushikeittiön valmistumisen jälkeen Hautala tavoittelee 5000 kilon viikkomyyntiä.

Roberts on kuullut, että asiakkaita tulee Järvenpäähän Espanjasta ja Italiasta asti pelkästään sushitarjonnan takia.

Roberts kehuu Hautalan Citymarketia laajassa artikkelissa TCC:n verkkosivulla.

8:11
Näin teet sushi-salaattia!

Hän kiittelee Keskon tapaa antaa sopimuskauppiailleen aiempaa vapaammat kädet rakentaa kauppansa paikallisen asiakaskunnan ja oman kunnianhimon mukaiseksi.

Robertsin mukaan hyvin varustettu, erottuva ruokakauppa pärjää kilpailussa.

– Jos et voi olla edullisin, kannattaa olla paras.

Hän käy läpi kaupan osasto kerrallaan, eikä ylisanoista tahdo tulla loppua. Robertsin mukaan tuoremehuosastolla on ananasmehukone, jonka hän arvelee olevan Suomen ainoa. K-Citymarketin mukaan kyseessä on kuitenkin ananaksen kuorimiskone.

Roberts pitää valikoimien asettelua hyvänä myös siksi, että Hautala ei ota tavarantoimittajilta markkinointirahaa, jolla tuotteet saisivat näkyvän paikan käytävien varrella.

– Hyllypaikat annetaan mieluummin uusille tai parhaiten myyville tuotteille kuin brändien omaa markkinointia varten.

Roberts kiittää myös hypermarketin Gastro Bar Sesonki -ravintolaa, jota johtaa Matti Jämsen.

– Ravintolan tavoitteena on olla maailman ainoa market-ravintola, joka saa Michelin-tähden. Voisin lyödä vetoa sen puolesta, Roberts kirjoittaa.

K-Citymarket kuitenkin toppuuttelee Robertsin Michelin-arviota.

– Marketin kyljessä oleva ravintolamme Sesonki Gastro Bar ei tavoittele Michelin-tähteä. Meille tärkeintä on tuottaa asiakkaille mieleenpainuvia kokemuksia ja uskomme, että tavoitteet tulee aina laittaa korkealle. Sesongin osalta se voisi tarkoittaa maailman laadukkaimman grocerant-ravintolan titteliä, K-Citymarket oikoo Kauppalehden Facebook-sivuilla.

TCC on kaupan kanta-asiakasohjelmia ja markkinointia suunnitteleva yritys, joka toimii 70 maassa. Se tekee töitä maailman johtavien brändien ja kauppaketjujen kanssa.

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.