Hitti vai huti? Klassista Leijona-logoa päivitettiin – maajoukkueelle myös uudet peliasut

2:32

Suomen Jääkiekkoliitto täyttää ensi tammikuussa 90 vuotta, mikä muuttaa muun muassa Leijonien logoa ja peliasujen visuaalista ilmettä.

Pääkuvan videolla Leijonien uusi joukkueenjohtaja Mika Kortelainen kertoo roolistaan maajoukkueessa.

Jääkiekkoliiton myynti- ja markkinointijohtaja Lassi Rönkkönen perustelee muutoksia tiedotteessa.

– Maailma muuttuu ja yli vuosikymmenen ennallaan pysynyt visuaalinen ilme ja Leijona-logo haluttiin päivittää mobiiliaikaan. Askel kerrallaan uusimme myös muita Jääkiekkoliiton toiminnassa käytettäviä logoja, näin saamme yhteneväisen, eri alustoille taipuvan logoperheen viestimään laajasta toiminnastamme, Rönkkönen kertoo.

Uudessa ilmeessä sinivalkoista Leijona-logoa käytetään muun muassa kaikissa Jääkiekkoliiton viestintä- ja markkinointimateriaaleissa. Kultainen Leijona-logo on varattu ainoastaan Suomen maajoukkueiden ja fanien pelipaitojen käyttöön.

– Uudistetussa Jääkiekkoliiton ja sen maajoukkueiden ilmeessä ovat vahvasti läsnä Suomen lipun sininen ja valkoinen väri. Leijonaa itseään on tyylitelty ja slimmattu ajan hengen mukaiseksi, visuaalisen identiteetin suunnitellut Roope Sandberg kertoo.

Äänestä alla!

Lisää aiheesta

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Olemme päivittäneet MTV Oy:n tietosuojakäytännön. Päivityksen yhteydessä Mediahub Oy:n tietosuojakäytäntö on yhdistetty osaksi MTV:n tietosuojakäytäntöjä. Lue lisätietoja tästä.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja