Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Formulafakta: Saako testeissä käyttää "laitonta" moottoria?

AP
Julkaistu 24.11.2015 11:40

MTV SPORT

Täytyykö testeissä käytettävän moottorin olla kaikilta osin hyväksytty ja sääntöjen mukainen? Saako testeissä ylittää sääntöjen mukaisen polttoaineen virtauksen?

MTV Sportin tekninen asiantuntija Ossi Oikarinen vastaa:

- Jos puhutaan ennen kautta ajettavista testeistä, niin silloin koneen ei tarvitse olla täysin kisaspeksissä. Toki tallit ajavat aika lähellä kisaspeksiä, koska laittomalla koneella ajamisesta ei ole mitään hyötyä. Silloin FIA ei myöskään välttämättä valvo tuota virtausta, mutta sitäkään ei ole mitään järkeä ylittää, koska silloin konetta rasitetaan enemmän kuin normaalissa kisassa. Ja koska se ei ole kisassa sallittua, ei siitä opi mitään.

Lähetä kysymys

Lisää aiheesta:

Formulafakta: Miksi F1-auto on vaikea ajettava sateella?Formulafakta: Paljonko kolaroinnista tulee kustannuksia F1-tallille?
Formulafakta: Miten F1-tallit vakoilevat toisiaan?
Formulafakta: F1-tallien henkilöstömäärä kisa- ja testiviikonloppuina
Formulafakta: F1-historian ovelin tekninen huijaus
Formulafakta: Saako aiempien kausien autoilla ajaa mielin määrin?
FormulafaktaF1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

Formulafakta
  • 10.08.202111:44
    Sebastian Vettel

    F1-maailmanmestari Sebastian Vetteliltä uskomaton suoritus 2,5 minuutissa: Pystyisitkö itse samaan?

  • 16.01.201809:49
    F1

    Formulafakta: Onko yliohjaavan tai aliohjaavan F1-auton renkaiden lämpötilalla yhteys?

  • 12.01.201808:23
    F1

    Formulafakta: Ovatko huutokauppojen vanhat F1-autot toimivia vai pelkkiä "kuoria"?

  • 11.01.201809:35
    F1

    Formulafakta: Onko F1-autojen aerodynamiikassa epäsymmetrisyyksiä?

  • 07.01.201818:00
    F1

    Formulafakta: Ajetaanko samalla rungolla koko F1-kausi?