Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Formulafakta: Miksi F1-kisoja ei ajeta välillä toiseen suuntaan?

Entä jos Spa'n radalla ajettaisiinkin toiseen suuntaan?
Entä jos Spa'n radalla ajettaisiinkin toiseen suuntaan?2014 Getty Images
Julkaistu 06.11.2015 08:33

MTV SPORT

Miksi F1-kisoja ei ajeta välillä samalla radalla toiseen suuntaan? Sehän olisi mielenkiintoista, kun esimerkiksi Span kilpailu ajettaisiin toiseen suuntaan kuin tavallisesti.

MTV Sportin tekninen asiantuntija Ossi Oikarinen vastaa:

– Ajatustasolla tämä on hyvin mielenkiintoinen ja kiehtova projekti, mutta käytännön tasolla äärimmäisen työläs, koska radoille tarvitsisi tehdä älyttömän paljon muutostöitä. Kaikki reunakaiteet ja turva-aukot on rakennettu limittäin, niitä pitäisi rakentaa hyvin paljon uusiksi. Samoin turva-alueet pitäisi rakentaa monessa paikkaa uusiksi. Ainoa paikka, jossa tällaista voisi edes harkita, on Paul Ricard, koska siellä on älyttömän isot turva-alueet. Mutta sielläkään se ei onnistuisi aivan heittämällä. 

Lähetä kysymys

Lisää aiheesta:

F1-pomo Ross Brawn kertoo, mitä kulissien takana tapahtuu – formulat suurten päätösten edessä: "Jotkut kisat outoihin aikoihin"Lewis Hamiltonin terveiset päättäjille: "Yhden stopin bisnes on vain naurettavaa"
Sebastian Vettel tyrmää ideoinnin radikaalista muutoksesta
Minkä sääntömuutoksen Niki Juusela tekisi? "Olisi paljon enemmän kysymysmerkkejä"
Räikköseltä painava puheenvuoro: ”Radat eivät vain formuloita varten”
Vetteliltä vaatimus F1:lle – sotii Ferrarin asemaa vastaan
FormulafaktaF1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

Formulafakta
  • 10.08.202111:44
    Sebastian Vettel

    F1-maailmanmestari Sebastian Vetteliltä uskomaton suoritus 2,5 minuutissa: Pystyisitkö itse samaan?

  • 16.01.201809:49
    F1

    Formulafakta: Onko yliohjaavan tai aliohjaavan F1-auton renkaiden lämpötilalla yhteys?

  • 12.01.201808:23
    F1

    Formulafakta: Ovatko huutokauppojen vanhat F1-autot toimivia vai pelkkiä "kuoria"?

  • 11.01.201809:35
    F1

    Formulafakta: Onko F1-autojen aerodynamiikassa epäsymmetrisyyksiä?

  • 07.01.201818:00
    F1

    Formulafakta: Ajetaanko samalla rungolla koko F1-kausi?