Ford suunnittelee virtuaalisia koeajoja

Tulevaisuudessa autoa ei ehkä tarvitse lähteä ajamaan autoliikkeeseen, vaan koeajon voi suorittaa kotisohvalla. Markkinoille on tulossa uudenlaisia kuluttajapalveluita, joiden avulla asiakkaat voivat kokeilla tuotetta virtuaalisesti ennen ostopäätöstä.

Ford on alkanut tutkimaan mahdollisuutta tarjota asiakkaille digitaalisia hologrammeja virtuaalitodellisuuden avulla. Fordin mukaan seuraavan vuosikymmenen aikana hologrammit voisivat mahdollistaa uuden auton koeajon kokemisen helposti kotisohvalta käsin.

Autonvalmistaja on jo aloittanut virtuaalisen todellisuuden soveltamisen, sillä Saksan Kölnissä sijaitsevassa Design Studiossa suunnittelijat voivat suunnitella ja muutella sisätilojen yksityiskohtia ilman fyysistä prototyyppiä. Uutta teknologiaa on hyödynnetty jo uuden Fiestan sisätilojen kuten hallintalaitteiden sijaintien suunnittelussa.

Kuva: Ford

Lue myös:

    Uusimmat