"Ennen sai melkein lapsen helpommin kuin Octavia Scoutin"

Skodan mielenkiintoisimmat ja ainoat uutuudet Geneven autonäyttelyssä ovat coupé-henkinen konsepti Vision C ja Skoda Octavia Combin maasturimainen Scout-versio.

Teknaville Genevessä Skodan tuotteita kommentoi myynti- ja markkinointijohtaja Jussi Kostiainen.

Skodalla on Genevessä kaksi uutuutta. Näistä Octavia Scout on korotettu farmari, mitkä ovat sen edut tavalliseen farmariin verrattuna?
– Kaikkein tärkeimmät jutut ovat muotoilu ja erilaisuus. Käytännössä pientä maavaraa lukuunottamatta ole isoja eroja tavalliseen Octavia Combiin ei ole. Scouttien salaisuus on ulkonäössä. Scout tuo katumaasturin elementtejä ja perheauton tilat. Edellinen Scout oli jättimenestys. Ennen sai melkein lapsen helpommin kuin Scoutin. Pahimmillaan edellisen Octavian Scoutia sai odottaa yhdeksän kuukautta, Kostiainen virnisteli hyväntahtoisesti ja selvästi innolla odottaen Scoutin saapumista Suomeen.

Onko Scout aina nelivetoinen?
– On. Scoutissa on kolme eri moottoria: 150-heppainen diesel, 184-heppainen diesel ja 1,8-litrainen bensa.

Koska Scoutit saapuvat Suomeen, ja miten niiden hinta asettuu Octavia-farkkuun verrattuna?
– Hinnoittelu on vielä kesken. Ero ei tule olemaan valtava normaaliin Octaviaan verrattuna. Toivotaan, että lanseeraus Suomessa asettuisi syys-lokakuulle.

Toinen uutuus on kovasti neliovisen Octavia Coupén oloinen tutkielma Vision C. Vai onko kyseessä sittenkin uuden Superbin esiversio?
– Kyseessä on auto, joka ei sinällään ole tulossa markkinoille. Skoda luotaa tällä tuntemuksia. Luulen, että täälläkin Skodan ihmiset kyselevät mielipiteitä Visionista.

Ja koska näemme tuotantoversion?
– Täsmällistä aikataulua ei voi sanoa, mutta ei montaa vuotta mene, että Visionissa olevia elementtejä nähdään tuotantoversioissa.

Teksti ja kuvat: Jussi Ojala, Geneve (Twitter: @ojalajus)

Lue myös:

    Uusimmat