Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

"Ennen sai melkein lapsen helpommin kuin Octavia Scoutin"

Julkaistu 05.03.2014 01:52

Skodan mielenkiintoisimmat ja ainoat uutuudet Geneven autonäyttelyssä ovat coupé-henkinen konsepti Vision C ja Skoda Octavia Combin maasturimainen Scout-versio.

Teknaville Genevessä Skodan tuotteita kommentoi myynti- ja markkinointijohtaja Jussi Kostiainen.

Skodalla on Genevessä kaksi uutuutta. Näistä Octavia Scout on korotettu farmari, mitkä ovat sen edut tavalliseen farmariin verrattuna?
– Kaikkein tärkeimmät jutut ovat muotoilu ja erilaisuus. Käytännössä pientä maavaraa lukuunottamatta ole isoja eroja tavalliseen Octavia Combiin ei ole. Scouttien salaisuus on ulkonäössä. Scout tuo katumaasturin elementtejä ja perheauton tilat. Edellinen Scout oli jättimenestys. Ennen sai melkein lapsen helpommin kuin Scoutin. Pahimmillaan edellisen Octavian Scoutia sai odottaa yhdeksän kuukautta, Kostiainen virnisteli hyväntahtoisesti ja selvästi innolla odottaen Scoutin saapumista Suomeen.

Onko Scout aina nelivetoinen?
– On. Scoutissa on kolme eri moottoria: 150-heppainen diesel, 184-heppainen diesel ja 1,8-litrainen bensa.

Koska Scoutit saapuvat Suomeen, ja miten niiden hinta asettuu Octavia-farkkuun verrattuna?
– Hinnoittelu on vielä kesken. Ero ei tule olemaan valtava normaaliin Octaviaan verrattuna. Toivotaan, että lanseeraus Suomessa asettuisi syys-lokakuulle.

Toinen uutuus on kovasti neliovisen Octavia Coupén oloinen tutkielma Vision C. Vai onko kyseessä sittenkin uuden Superbin esiversio?
– Kyseessä on auto, joka ei sinällään ole tulossa markkinoille. Skoda luotaa tällä tuntemuksia. Luulen, että täälläkin Skodan ihmiset kyselevät mielipiteitä Visionista.

Ja koska näemme tuotantoversion?
– Täsmällistä aikataulua ei voi sanoa, mutta ei montaa vuotta mene, että Visionissa olevia elementtejä nähdään tuotantoversioissa.

Teksti ja kuvat: Jussi Ojala, Geneve (Twitter: @ojalajus)

Lisää aiheesta:

Katumaasturikiima tappoi suomalaisten suosiman autoluokan: "Osuus on ollut noin 40 prosenttia myynnistä"Scala sai Suomi-hinnat – näin paljon maksaa ensimmäinen uuden ajan SkodaOnko Scala kaikkien aikojen komein Skoda? Tällaista ilmettä on luvassa myös muihin tsekkivalmistajan autoihinSkoda esittelee täysin uuden automallin vielä tänä vuonna – nämä asiat siitä tiedetäänEnsituntuma: Skodan uudella katumaasturilla voittajan geenitSkoda VisionS: katumaasturi tsekkiläisellä luonteella
AutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • ke15:23
    Volkswagen

    Volkswagen keskeyttää VW Golf -mallin tuotannon

  • ti12:41
    Renkaanvaihto

    Renkaidenvaihto käsillä – vältä tyypilliset virheet!

  • ti11:12
    Autokoulu

    Yhä useampi opettaa omaa lastaan ajamaan autoa – vanhemmilta erikoisia pyyntöjä autokouluille

  • ti11:02
    Raha

    Kannattaako auto korjauttaa? Tämä on "maaginen luku"

  • 19.10.11:44
    Renkaanvaihto

    "Suuri turvallisuusriski" – autoilija, ethän säästä tässä asiassa?