Häät.fi -sivuston kyselyn mukaan lukijamme eivät halua käyttää huntua, koska se on tarkoitettu neitsytmorsiamelle, eikä sovi moderneihin häihin. Moni kuitenkin uskoi myös, että huntu tekee morsiamen.
Kysyimme häät.fi -sivuston kävijöiltä, haluavatko he käyttää huntua häissään. Suurin osa vastaajista, 46 prosenttia, ei halunnut hunnuttaa itseään.
Huntu koettiin auttamattoman vanhanaikaisena ja tyyliin sopimattomana. Vastaajien mukaan hunnun kanssa asusta tulisi ongelmallinen, ja huntu voisi olla myös tiellä hääpäivänä. Osa vastaajista oli myös sitä mieltä, että huntu symboloi morsiamen neitsyyttä, eikä sitä tulisi käyttää, jos ei ole hääpäivänään koskematon.
"Koska huntu ei tule sopimaan tyyliini, eikä muutenkaan sovi modernismi häihin." Tird
"En käy huntua, koska minulla aika pitkät hiukset niin ne toimivat huntuna ja oikea huntu on vain tiellä." Zeni
"Koen, ettei huntu sovi tyyliini. Haluan korostaa kaunista kampausta. Osittain auki olevat pitkät hiukseni näyttelevät hunnun osaa." Susu
"Takana on jo yhdeksän yhteistä vuotta ja pesuettakin on kertynyt neljän lapsen verran. Mielestäni huntu soveltuu paremmin morsiamelle, jolla ei ole vielä lapsia, ja oikeastaan vielä enemmän ns. neitseelliselle morsiamelle. En toki missään tapauksessa paheksu hunnun käyttöä. Olen vain omasta mielestäni epäsopiva henkilö käyttämään huntua." Poppis
"Mielestäni se on hankala juhlapäivänä, sillä kun juhlavieraat halaavat morsianta kiskovat vieraat tahattomasti huntua paikoiltaan kun se jää heidän kätensä alle. Lisäksi tuulisena päivänä huntu lentää koko ajan silmien edessä ja kasvojen eteen."


