Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

EK7: Haastava soraosuus jakoi kuskien mielipiteet

Sebastien Loeb (Kuva: EPA/REPORTER IMAGES)
Sebastien Loeb (Kuva: EPA/REPORTER IMAGES)
Julkaistu 21.08.2010 09:13(Päivitetty 21.08.2010 09:23)

Saksan MM-rallin lauantain ensimmäisellä erikoiskokeella osa reitistä ajettiin sorapäällysteellä. Kuljettajia järjestely ei täysin miellyttänyt.

Asfalttikisana muuten ajettavan kisan 7. erikoiskokeen loppuosa ajettiin soralla. Autot starttasivat kisaan kuitenkin asfalttirenkailla.

Kisaa johtava Ranskan Sebastien Loeb ei omien sanojensa mukaan halunnut riskeerata soralla, vaikka tekikin erikoiskokeen pohja-ajan.

- Otin varovaisesti hiekalla, kun olen liikkeellä asfalttirenkailla. Sorareitillä olevat ajolinjat eivät ole rallin ajolinjoja. Se tekee ajamisesta vaikeampaa, Loeb kommentoi ek:n jälkeen.

Kisassa kolmantena oleva Jari-Matti Latvala osasi odottaa soraosuudesta hankalaa.

- Pelkäsin etukäteen sitä lopun soraosuutta, mutta nyt jälkikäteen se ei ollutkaan niin paha. Siinä oli kyllä pari ilkeää pomppua, joita ennen pitäisi olla shikaani, Latvala kuvaili.

Neljäntenä kisassa oleva Mikko Hirvonen ei lukeutunut eri päällysteiden käytön kannattajiin. Kyseinen soraosuuden sisältävä reitti ajetaan uudelleen iltapäivällä kisan 11. erikoiskokeella.

- En ole ikinä ajanut näillä asfalttirenkailla soralla. Mielestäni on aika tyhmää väkisin tehdä soraosuuksia, kun kerran asfalttikisaa ajamme, Hirvonen totesi.

Seitsemännellä erikoiskokeelal ei tapahtunut sijoituksien muutoksia kärkikuskien osalta. Loeb johtaa yhä kisaa 10 sekunnin erolla toisena olevaan Espanjan Dani Sordoon nähden. Kimi Räikkönen jatkaa kahdeksannella sijalla.

Lauantaina kilpailussa ajetaan vielä seitsemän erikoiskoetta. Kilpailu päättyy sunnuntaina.

MM-rallivideot Katsomo.fissä | MM-rallin tulospalvelu

Saksan MM-ralli, tilanne EK 7/19:

 1. Sebastien Loeb   Citroen   1.25.04,0 
 2. Dani Sordo       Citroen       +10,0 
 3. J-M. Latvala     Ford        +1.09,9 
 4. Sebastien Ogier  Citroen     +1.14,5 
 5. Mikko Hirvonen   Ford        +1.22,0 
 6. Francois Duval   Ford        +3.16,8 
 7. Matthew Wilson   Ford        +3.15,1 
 8. Kimi Räikkönen   Citroen     +3.30,5 
 9. Petter Solberg   Citroen     +4.49,4  

Erikoiskokeen 7 nopeimmat:

 1. Sebastien Loeb   Citroen      6.11,5 
 2. Dani Sordo       Citroen        +0,5
 3. Petter Solberg   Citroen        +1,7 
 4. Sebastien Ogier  Citroen        +3,6
 5. J-M. Latvala     Ford           +5,2
 6. Francois Duval   Ford           +6,4
 7. Mikko Hirvonen   Ford           +7,5
 8. Kimi Räikkönen   Citroen       +11,1 
 9. Matthew Wilson   Ford          +15,4

Kisan ek-aikataulu (ajat Suomen aikaa):

Pe 20.8.

10.43 EK1: Ruwertal/Fell 1 (23,90 km)
11.46 EK2: Grafschaft Veldenz 1 (23,20 km)
12.34 EK3: Moselland 1 (19,20 km)
Huolltotauko (30 min).
15.37 EK4: Ruwertal/Fell 2 (23,90 km)
16.40 EK5: Grafschaft Veldenz 2 (23,20 km)
17.25 EK6: Moselland 2 (19,20 km)

La 21.8.

8.48 EK7: Hermeskeil/Gusenburg 1 (11,50 km)
9.31 EK8: St. Wendeler Land 1 (17,20 km)
10.04 EK9: Freisen/Westrich 1 (17,60 km)
Etähuolto (15 min).
11.30 EK10: Arena Panzerplatte 1 (48,50 km)
Huoltotauko (30 min).
15.43 EK11: Hermeskeil/Gusenburg 2 (11,50 km)
16.26 EK12: St. Wendeler Land 2 (17,20 km)
16.59 EK13: Freisen/Westrich 2 (17,60 km)
Etähuolto (15 min).
18.25 EK14: Arena Panzerplatte 2 (48,50 km)

Su 22.8.

8.28 EK15: Dhrontal 1 (22,26 km)
9.03 EK16: Moselwein 1 (18,08 km)
Huoltotauko (30 min).
11.36 EK17: Dhrontal 2 (22,26 km)
12.11 EK18: Moselwein 2 (18,08 km)
14.03 EK19: Circus Maximus Trier (4,37 km)

Lisää aiheesta:

Intia lähetti massiivisen satelliitin kiertoradalle – katso komea laukaisuLähteet: Venäläinen öljytankkeri tulessaLahden Pelicans: JoukkopotkutAnssi Heikkilä korvasi Marko Anttilan halloween-tanssissa – katso video!Stubb: Olemme siirtyneet uudelle ydinaseiden aikakaudelleKovaa faktaa SM-liigaseuroista – kolme vavahduttavaa huomiota: "Tämä on todella poikkeusvuosi"