Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

EK1: Hirvonen oli menettää taiston heti

Mikko Hirvonen. Arkistokuva.
Mikko Hirvonen. Arkistokuva.
Julkaistu 21.10.2011 10:06(Päivitetty 21.10.2011 11:03)
Toimittajan kuva

Tero Koivula

tero.koivula@mtv.fi

Mikko Hirvosen kisa Espanjan MM-rallissa alkoi värikkäästi.

Hirvonen oli ajautunut ulos tietä kisan avauserikoiskokeella. Onnekkaasti Ford-auto ei osunut mihinkään, ja Hirvonen pääsi jatkamaan kilpailua.

Vaikka Espanjan ralli ajetaan pääosin asfaltilla, ajettiin kisan avauserikoiskoe soralla. Edellisten kuljettajien nostama hiekkapöly oli Hirvosen suurin ongelma.

- Pölyä oli erittäin paljon. Menimme pitkäksi yhdessä mutkassa, koska en nähnyt mitään pölyn takia. Onneksi autossa ei mennyt mitään rikki. Ei ollut helppo alku, Hirvonen manasi ralliradiolle avauserikoiskokeen jälkeen.

Hirvosen kanssa mestaruustaistoa käyvä Sebastien Loeb valitteli myös haastavia olosuhteita. Ensimmäisenä autona reitin läpi ajanutta Loebiä ei kuitenkaan pölyongelma haitannut.

- Oli erittäin liukasta. Pitoa on vähän ja auto liukuu todella paljon. En tiedä, kuinka paljon tie puhdistuu takanani. Minulla ei ollut mitään isoja ongelmia kuitenkaan. Täytyy vain löytää ajorytmi, Loeb totesi.

Petter Solberg keskeytti

Hirvonen jäi Loebin pohja-ajasta 15,4 sekuntia. Parhaiten tähän mennessä ranskalaisen vauhtiin on pystynyt vastaamaan Jari-Matti Latvala, joka jäi pohjista 7,4 sekuntia.

- Erittäin haastavaa, kun 25-kilometrinen erikoiskoe pitää ajaa todella pahassa pölypilvessä. En nauttinut siitä yhtään. Onneksi pääsimme erikoiskokeen läpi, Latvala kommentoi.

Norjan Petter Solberg joutui keskeyttämään kisan rengasrikon seurauksena. Ilmeisesti norjalaisen Citroen-auton pyörä on vaurioitunut niin pahoin, ettei kisan jatkaminen onnistu hänen osaltaan enää perjantaina.

Kimi Räikkönen piti ensimmäisellä erikoiskokeella 12. nopeinta vauhtia.

Espanjan ralli on kauden toiseksi viimeinen MM-osakilpailu. Hirvonen ja Loeb olivat tasapisteissä kisaan lähdettäessä. Perjantaina ajetaan vielä viisi erikoiskoetta. Kilpailu päättyy sunnuntaina.

Rallin seuranta MTV3 Tulospalvelussa!

Rallivideot Katsomossa | TV-lähetysajat

Lue myös:

Ogier katkerana: Tiimi tukee Loebia enemmän

Espanjan MM-ralli, tilanne EK1/18:

 1. Sebastien Loeb     Citroen  15.18,7 
 2. Jari-Matti Latvala Ford        +7,4 
 3. Mikko Hirvonen     Ford       +15,4 
 4. Sebastien Ogier    Citroen    +18,0 
 5. Kris Meeke         Mini       +35,7 
 6. Mads Östberg       Ford       +41,8 
 7. Dani Sordo         Mini       +43,2 
 8. Jevgeni Novikov    Ford       +59,9 
 9. Matthew Wilson     Ford     +1.15,8
12. Kimi Räikkönen     Citroen  +1.21,3          

Rallin ek-aikataulu (ajat Suomen aikaa):

Perjantai 21.10. (soralla ja asfaltilla)
9.43 EK1: Pessels 1 (25,74 km, sora)
10.51 EK2: Terra Alta 1 (35,94 km, sora+asfaltti)
12.29 EK3: Les Garrigues 1 (18,50 km, sora+asfaltti)
Huoltotauko (30 min).
17.42 EK4: Pessels 2 (25,74 km, sora)
18.50 EK5: Terra Alta 2 (35,94 km, sora+asfaltti)
20.28 EK6: Les Garrigues 2 (18,50 km, sora+asfaltti)

Lauantai 22.10. (kokonaan asfaltilla)
10.40 EK7: El Priorat 1 (45,97 km)
12.08 EK8: Riba-roja d'Ebre 1 (12,27 km)
12.33 EK9: Punta de les Torres 1 (13,53 km)
Huoltotauko (30 min).
15.48 EK10: El Priorat 2 (45,97 km)
17.16 EK11: Riba-roja d'Ebre 2 (12,27 km)
17.41 EK12: Punta de les Torres 2 (13,53 km)

Sunnuntai 23.10. (kokonaan asfaltilla)
8.02 EK13: Santa Marina 1 (26,51 km)
9.22 EK14: La Mussara 1 (20,48 km)
10.12 EK15: Coll de la Teixeta 1 (4,32 km)
Huoltotauko (30 min).
12.39 EK16: Santa Marina 2 (26,51 km)
13.59 EK17: La Mussara 2 (20,48 km)
15.11 EK18: Coll de la Teixeta 2 (4,32 km) *POWER STAGE*

Lisää aiheesta:

Ruma kulissipaljastus jääkiekon MM-kisoista – entinen NHL-kasvo ehdotti Ruotsille sikamaista temppuaBMW:ltä massiivinen takaisinkutsu: 200 000 autossa palovaaraSami Helenius on saanut Kristiina Mäkelältä hämmentäviä kysymyksiä: "Haastaa tanssinopettajaa"Poliisi etsii kadonnutta miestä ImatrallaHärskit vanhukset varastivat Eija-Riitta Korholan puhelimen: "Luulin höperöksi mummoksi"Kilometrimaksu autoveron tilalle? Oikeudenmukaisuus huolettaa autoilijoita: "Hirveä lovi tilipussiin"