Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Coulthard syyttää tylsyydestä Max Mosleyta

David Coulthard, kuva: Paul Gilham/Getty Images
David Coulthard, kuva: Paul Gilham/Getty Images
Julkaistu 16.03.2010 12:37

Entinen F1-kuljettaja David Coulthard kohdistaa syyttävän sormensa Kansainvälisen autoliiton FIA:n ex-puheenjohtajan Max Mosleyn suuntaan tapahtumaköyhän Bahrainin GP:n jälkeen.

- Toivottavasti Max Mosley, joka katseli kisaa norsunluutornistaan luovuttuaan F1:n puheenjohtajuudesta viime syksynä, nautti sunnuntaisesta Bahrainin GP:stä.

- Moottorien kierroslukujen rajoittaminen 18 000 rpm:ään, välitankkausten kieltäminen, vaihdelaatikkojen ja moottorien standardoiminen ja yhteen rengastoimittajaan siirtyminen ovat kaikki hänen valtakaudellaan tulleita muutoksia. Mikään niistä ei näyttänyt parantavan show'ta Bahrainin perusteella, Coulthard lataa Telegraph-lehden kolumnissaan.

Coulthardin mielestä tämän kauden uuden säännöt eivät onnistuneet tavoitteessaan.

- Välitankkauksen kieltäminen ja vaatimus vähintään yhdestä varikkokäynnistä toista pakollista rengasseosta varten johtivat siihen, että kaikki kärkikuljettajat tulivat samoilla kierroksilla varikolle. Pistejärjestelmän muutoksella ei ollut havaittavaa vaikutusta ohituksiin ja vaikka kuljettajat olisivat halunneet ohittaa, eivät he pystyneet siihen, koska diffuusorit (jotka olisi pitänyt kieltää viime vuonna) luovat liikaa downforcea edessä ajavalle autolle ja liikaa turbulenssia perässä tulevalle autolle, Coulthard selvittää Telegraph-lehdessä.

Coulthardin mielestä F1-tallit olisivat voineet keskinäisellä sopimuksellaan kohentaa kisojen viihdearvoa.

- Myös tallien täytyy kantaa oma osansa vastuusta. Kahdesta pakollisesta varikkokäynnistä keskusteltiin talven aikana, mutta jotkin tallit ajattelivat heidän ajokkinsa olevan muita hellempi renkailleen, joten he eivät suostuneet sääntöön. Se oli hyvä esimerkki siitä, miten insinöörit eivät pysty hillitsemään kilpailuviettiään yleisen edun hyväksi.

Lisää aiheesta:

Ainakin yksi tallipäällikkö tyytyväinen F1-startin siirtymiseenLöytyykö Bahrainin GP:lle uutta päivämäärää?Bahrainin GP peruttiinBoikottiuhka Bahrainin GP:n ylläBrasilian GP:n lehdistökatsaus: Lahja FerrarilleBahrainin F1-rata palaa vanhaan profiiliin
Bahrain 2010

Tuoreimmat aiheesta

Bahrain 2010
  • 23.02.201118:23
    Bahrain 2010

    Ainakin yksi tallipäällikkö tyytyväinen F1-startin siirtymiseen

  • 22.02.201112:10
    Bahrain 2010

    Löytyykö Bahrainin GP:lle uutta päivämäärää?

  • 21.02.201123:06
    Bahrain 2010

    Bahrainin GP peruttiin

  • 20.02.201113:04
    Bahrain 2010

    Boikottiuhka Bahrainin GP:n yllä

  • 08.11.201014:09
    F1

    Brasilian GP:n lehdistökatsaus: Lahja Ferrarille