Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Buttonin omapäisyys toi Hamiltonille voittotaktiikan

Jenson Button ajaa Lewis Hamiltonin edellä.
Jenson Button ajaa Lewis Hamiltonin edellä.
Julkaistu 17.04.2011 21:56

McLarenin tallipäällikkö Martin Whitmarsh paljasti Kiinan GP:n jälkeen, että Lewis Hamilton lähti matkaan kahden varikkokäynnin taktiikalla.

Taktiikkaa kuitenkin muutettiin kesken kisan.

Hamiltonin taktiikkaan vaikutti Jenson Buttonin toiminta. Tallikaverinsa edellä kisan kärjessä ajanut Button lykkäsi oma-aloitteisesti ensimmäistä varikkokäyntiään yhdellä kierroksella, mikä johti myös Hamiltonin varikkokäynnin siirtymiseen. Buttonin ratkaisu ei ollut siinä vaiheessa tallipäällikön mieleen.

- Se maksoi aikaa sekä Jensonille itselleen että Lewisille ja se maksoi Lewisille myös sijan, koska Massa pääsi hänen ohitseen viimeisellä kierroksella ennen renkaidenvaihtoa, jolloin hänellä olisi pitänyt olla jo renkaat vaihdettuna, Whitmarsh kertasi.

Voittotaktiikka syntyi kuin vahingossa.

- Putosimme ensimmäisillä varikkokäynneillä sijoilta 1 ja 2 sijoille 5 ja 6. Siinä tilanteessa tiesimme, että meidän on tehtävä jotain eri tavalla. Vaihdoimme etukäteen suunnitellusta kahden pysähdyksen taktiikasta kolmeen pysähdykseen. Se oli lopulta oikea ratkaisu, Whitmarsh sanoi.

Hamilton nousi voittoon ohittamalla kahden varikkokäynnin taktiikkaa käyttäneen Red Bullin Sebastian Vettelin reilut neljä kierrosta ennen maalia.

Katso Buttonin töppäys varikolla Katsomo.fistä:

Sumo video id

Lisää aiheesta:

Button: Olisin metsästänyt NicoaTOP 10: F1-varikoiden kuumimmat varikkotytötRed Bull kyseenalaistaa aika-ajon merkityksenLotus-pomo: Tähtäimessä Williams - valitettavastiRosbergin bensavaje neljä prosenttiaKovalainen blogissaan: Olen F1-urani parhaassa vireessä
Kiina 2011

Tuoreimmat aiheesta

Kiina 2011
  • 15.04.201213:10
    Kiina 2011

    Button: Olisin metsästänyt Nicoa

  • 04.11.201112:23
    Belgia 2011

    TOP 10: F1-varikoiden kuumimmat varikkotytöt

  • 26.04.201111:50
    Kiina 2011

    Red Bull kyseenalaistaa aika-ajon merkityksen

  • 23.04.201107:50
    Kiina 2011

    Lotus-pomo: Tähtäimessä Williams - valitettavasti

  • 22.04.201121:42
    Nico Rosberg

    Rosbergin bensavaje neljä prosenttia