Brasilian GP:n lehdistötilaisuudessa paikalla voittaja Mark Webber (MW), toiseksi sijoittunut Robert Kubica (RK) sekä kolmanneksi ajanut Lewis Hamilton (LH).
Kysymys: Mark, otit kärkipaikan ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen ja teit nopeimman kierrosajan?
MW: Tiesin Rubensin ja Robertin ajavan hieman minua vähemmän kierroksia ennen ensimmäistä varikkokäyntiä. Robertin vauhti oli vaikuttavaa. Kun he menivät varikolle, tiesin, että minä saisin vapaalla radalla tehdä mukavan eron toisen stintin alkuun. Oli mukava päästä Buttonin edelle ulostulokierroksellani. Varmistin, että renkaani pysyivät hyvänä koko vedon ajan. Pientä paniikkia aiheutti toisella stintillä se, kun Robert alkoi kaventaa johtoani. Ajattelin, ettei vauhtini ole mitenkään huonoa, mutta hän otti minua kiinni. Tallin väki sanoi, että hän ajaa lyhyen vedon. Kyselin tallilta, miltä pehmeitä renkaita käyttävien ajo näyttää ja mitä minun pitää mahdollisesti tehdä viimeisen vedon alussa, koska pehmeämpi rengas ei perjantaina toiminut meillä hyvin. Oli mukava aloittaa viimeinen stintti pienen kaulan kera. Renkaat olivat heti hyvät. Kontrolloin eroani Robertiin pitäen sen noin viidessä sekunnissa. Vaikutti siltä, että hän havaitsi tilanteen olevan muuttumaton ja antoi lopussa hieman periksi. Pystyin näin tuomaan auton mukavasti maaliin. Fantastinen päivä tallille. Voitimme jälleen. Olemme keränneet aika monta voittoa tänä vuonna Red Bullille vaikeiden edelliskausien jälkeen. Varmistimme lopullisesti kakkossijan valmistajien sarjassa. Emme olleet tarpeeksi hyviä koko kauden aikana voittaaksemme mestaruutta. Voimme olla tiiminä hyvin ylpeitä. Haluan kiittää myös Renault'a, joiden moottorit ovat olleet erittäin hyviä. Tämä on hyvä viikonloppu australialaisille, koska hyvä ystäväni Jason Crump voitti speedwayn maailmanmestaruuden pahan loukkaantumisen jälkeen.
Kysymys: Mark, kerro ensimmäisestä kierroksesta sekä siitä, minkälaista ajaminen oli myöhemmin, kun radalla oli pirstaleita?
MW: Kun rata on muuttunut yön aikana, pitää siihen aina saada tuntumaa. Ajoimme edellisen kerran kuivalla perjantaina. Rata ei ollut mitenkään huono. Se olisi voinut olla paljon huonompi. Auton tasapainokaan ei ollut huono. Radalle jäi pirstaleita ja turva-auto kävi alussa radalla. Piti varmistaa, ettei tule mitään typerää rengasrikkoa. Kisan lopussa Heidfeld toi mutaa radalle nelosmutkassa. Olin tyytyväinen, ettei radalle otettu turva-autoa, koska se olisi tehnyt tyhjäksi kaiken kovan työni. Mielestäni siihen ei tarvittu turva-autoa, koska kyse oli vain liasta. Toivoin, ettei kisan aikana sataisi, eikä satanutkaan. Yläkerrassa huolehdittiin jälleen minusta.
