Honda teki kasvojaan kohottaneeseen CR-V:hen lukuisia uudistuksia: tärkeimpänä uusi vaihteisto ja moottoriversio.
Tykkäsimme
- Ajettavuus parantunut
- Modernista vaihteistosta
- Tiloista
Emme tykänneet
- Navigoinnin grafiikasta
- Kolhosta ohjaamosta
- Automaatin valitsimesta
Olemme me eurooppalaiset vain vaativia. Honda on joutunut parantamaan CR-V:n jousitusta, ohjausta, äänieristystä ja ohjaamoa; muualla maailmassa nykyinen CR-V on kelvannut sellaisenaan.
Toki vuosimallin 2015 CR-V on uudistunut muutenkin, ja suurimmat muutokset osuvat tekniikkaan. Tuttu 1,6-litrainen turbodiesel on saanut toisen ahtimen, ja samalla tehoa on nostettu 120:stä 160:een hevosvoimaan. Tulokas korvaa mallistossa vanhan 2,2-litraisen ja 150-heppaisen dieselin.
Kahden ahtimen avulla moottori toimii tehokkaammin ja jouhevammin. Pienempi ja muuttuvageometrinen ahdin aktivoituu alhaisella kierrosluvulla, ja saa auton reagoimaan herkemmin kaasuun. Keskikierroksilla hyödynnetään molempia ahtimia, ja suuremmilla kierroksilla enää vain suurempaa.


