Syntynyt 14.1.1973 Rooma, Italia
Pituus 172 cm
Paino 66 kg
Naimisissa Lunan kanssa, lapset Carlotta ja Christopher
229 GP-kilpailua (5:nneksi eniten kaikista kuljettajista, paikalla 231 kisassa)
3 voittoa (Brasilia 2003, Australia 2005, Malesia 2006)
4 paalupaikkaa
2 nopeinta kierrosta
19 palkintosijoitusta
275 MM-pistettä (2. eniten italialaiskuljettajista)
Italialaisen Giancarlo Fisichellan pitkä F1-ura alkaa olla jo ehtoopuolella. Fisichellan unelma toteutuu Monzassa, kun hän pääsee kotiyleisönsä edessä Ferrarin ohjaimiin. Italialainen tuuraa Ferrarilla kauden 2009 loppuun asti Unkarissa loukkaantunutta Felipe Massaa.
Fisichella ajoi vuonna 1994 Italian F3-sarjan mestariksi ja voitti arvostetun Monacon F3-kisan. Seuraavalla kaudella hän kilpaili Alfa Romeolla vakioautojen DTM- ja ITC-luokissa ennen siirtymistään Minardin F1-talliin kaudeksi 1996. Jordanilla vietetystä kaudesta 1997 jäi mieleen etenkin Fisichellan suoritus Belgian Span radalta, jossa hän märissä olosuhteissa taituroi Michael Schumacherin vanavedessä kisan kakkoseksi.
Neljä seuraavaa kautta (1998-2001) kuluivat Benettonin riveissä. Meriittilistalle tarttui muun muassa neljä kakkostilaa (Monaco 98, Kanada 98, Kanada 99 ja Brasilia 2000). Benettonin muututtua Renaultiksi oli Fisicon aika palata Jordanille. Kausi 2002 tuotti seitsemän MM-pistettä. Kaudella 2003 Fisichella saavutti Jordan-tallin riskipelin ansiosta uransa ensimmäisen osakilpailuvoiton vesisateisessa Brasiliassa. Voittajaksi hänet julistettiin kuitenkin vasta viikon viiveellä - alun perin voittopysti oli annettu Kimi Räikköselle, mutta kun ajanottoa tutkittiin tarkemmin, niin Fisichellan havaittiin voittaneen ennenaikaisesti keskeytetyn kilpailun. Kaudella 2004 Fisichella ajoi säännöllisiä pistesijoituksia Sauber-autolla. 22 pistettä toivat hänelle MM-sarjan 11. sijan.
Fisichellan ura huipentui kausilla 2005-07, kun hän edusti huipputalli Renault'ta. Hän ajoi yhdessä Fernando Alonson kanssa Renault'lle valmistajien maailmanmestaruudet 2005 ja 2006. Fisichella jäi pahasti Alonson varjoon, mutta pystyi Renault'n ratissa kuitenkin voittoihin Australiassa 2005 ja Malesiassa 2006. Suomalaisittain Fisichellasta muistetaan Japanin GP 2005, jossa italialainen joutui antautumaan kärkipaikalta Räikköselle viimeisen kierroksen alkaessa. Kilpailun jälkeen Fisichellaa arvosteltiin liian pehmeäksi, eikä syyttä.
Kaudella 2007 Fisichella hävisi Renault'lla tulokastallikaverilleen Heikki Kovalaiselle eikä hänelle enää löytynyt sijaa ranskalaistallista. Sarjan häntäpään talli Force India arvosti kuitenkin Fisichellan kokemusta ja kiinnitti hänet kuljettajakseen. Viime kaudella Fisichella jäi ilman MM-pisteitä. Kaudella 2009 Fisichella yllätti koko joukon ajamalla Force Indialla Belgian GP:n paalupaikalle. Kisassa hän saavutti myös intialaistallin ensimmäisen palkintosijan kakkossijallaan.
Fisichella omistaa pikkuformuloissa, mm. GP2-sarjassa, kilpailevan tallin Fisichella Motor Sport. Hän on myös perustanut Vallelungan radalle Fisichella Motor Sport Academyn, joka erikoistuu kouluttamaan ihmisiä erilaisiin moottoriurheilun tarjoamiin työtehtäviin.