Williamsin F1-tallin tekninen johtaja Sam Michael puolusti Nico Rosbergille Euroopan GP-kisaan laadittua varikkotaktiikkaa.
Viimeisestä ruudusta matkaan lähtenyt Rosberg teki ensimmäisen pysähdyksensä 60-kierroksisen kisan 33. kierroksella. Williams ei kuitenkaan turvautunut yhden varikkokäynnin taktiikkaan, vaan Rosberg tuli vielä toisen kerran varikolle 49. kierroksella. Toisen varikkokäyntinsä takia hän putosi viidenneltä sijalta seitsemänneksi. Ennen toista varikkokäyntiään hän oli 15 sekunnin turvin kuudentena ajaneen Rubens Barrichellon edellä. Sam Michaelin mukaan toinen varikkokäynti oli suoritettava renkaiden takia.
- Kisan alussa hän körötteli muiden autojen perässä eikä joutunut rasittamaan renkaitaan. Kisan loppua kohden rasitus oli kovempi, Sam Michael perusteli Rosbergin toista varikkokäyntiä Helsingin Sanomissa.
Nico joutui lähtöruudukon hännille, koska sekä hänen että tallikaveri Mark Webberin autoihin vaihdettiin moottori ennen aika-ajoa. Uudet moottorit kestivät hyvin Euroopan GP:n rasitukset. Samoja koneita käytetään myös ensi viikonloppuna Espanjan GP:ssä.
- Kummastakaan moottorista ei löytynyt mitään ongelmia Nürburgringin kisan jälkeisissä tarkastuksissa, Cosworthin johtava F1-insinööri Simon Corbyn vahvisti.
(MTV3)