Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Takapuolta hiertävä lenkki Central Parkissa synnytti kalsaribrändin – suomalainen mies vaatii alushousuiltaan yhä enemmän

2:11Myös pitkät kalsarit pitävät pintansaKatso videolta, miten kalsaribisnes sai alkunsa ikävästä hiertymästä!
Julkaistu 24.12.2018 07:33
Toimittajan kuva

Pekko Ylönen

pekko.ylonen@mtv.fi

Bisnesidea ja tuotteen nimi voi syntyä niinkin, että juoksee työkaverin kanssa lenkin huonosti istuvissa kalsareissa New Yorkin Central Parkissa ja joutuu sen jälkeen hoitamaan hiertymää manhattanilaisen luksusravintolan vessassa.

– Huonot kalsarit johtivat siihen, että vaseliinia kului ja työkaveri päätyi rasvaamaan itseään vähän erikoisempaan paikkaan. Hän jäi sitten kirjaimellisesti housut nilkoissa kiinni naisten vessasta rasvaamasta itseään, jolloin tarjoilija rauhoitti tilanteen sanomalla, että "the other danish guy is having some problems", The other danish guy -yhtiön toimitusjohtaja Tommi Lähde muistelee.

Ystävän ikävästä hiertymästä ja tarjoilijan hauskasta tokaisusta kaverukset saivat idean perustaa oman miesten alusvaatemerkin, jotta vastaavaa ei enää pääsisi tapahtumaan. Tavoitteena oli mahdollisimman hyvin istuvat alushousut, ja nimeksi valikoitui tietenkin "The other danish guy", vaikka miehet täysin suomalaisia olivatkin.

Kalsareissa on kyse itsetunnosta

Nyt yhtiö myy alushousuja verkkokaupoistaan ympäri maailmaa ja tavoitteena on nousta merkittäväksi alushousubisneksen yritykseksi. Alushousujen valmistusmateriaalina käytetään valtamerten muoviroskista, esimerkiksi hylätyistä kalaverkoista tehtyä lankaa.

The other danish guy on panostanut alusta saakka humoristiseen markkinointiin, joka toimitusjohtajan mukaan kertoo tarinaa itsetunnosta.

– Kuka tahansa meistä pystyy mihin tahansa, jos oikeasti haluaa ja jos on valmis tekemään sen eteen töitä. Ja alusvaatteissa jos missä on kysymys itsetunnosta. Naiset ovat tienneet aina, että alusvaatteet ovat itsetunnon ensimmäinen kerros. Se on se meidän tarinamme.

Myös muun muassa Black Horsea edustavalla Pierre Robertilla on huomattu, että miehet kiinnittävät alusvaatteisiin ja niiden eettisyyteen huomiota aikaisempaa enemmän.

– Vastuullisuuteen kiinnitetään tänä päivänä huomiota paljon enemmän. Esimerkiksi luomupuuvilla, erilaiset kierrätysmateriaalit ja puukuidusta valmistetut alusvaatteet ovat nykyään tosi suosittuja, Pohjoismaiden tuotepäällikkö Tiina Grönfors sanoo.

Pitkät kalsarit pitävät pintansa

Vaikka ilmastonmuutos tekee talvista leudompia, pitkät kalsaritkin tekevät Grönforsin mukaan edelleen hyvin kauppansa.

– Meilläkin melkein puolet myydyistä kalsareista on pitkiä. Niin kauan kuin pakkasia vielä riittää, pitkät kalsarit pitävät suosionsa.

Kalsarit ovat vuodesta toiseen yksi joulun hittilahjoista, vaikka suurimman osan kalsareistaan miehet ostavat Grönforsin mukaan edelleen itse. Yyksiväriset alushousut ovat suosituimpia, mutta värejäkin saa suomalaismiehen housujen alta löytyä yhä enemmän.

– Viime aikoina on ollut huomattavissa, että erityisesti nuoret kaupunkilaiset miehet käyttävät kirkkaita värejä ja kuoseja enemmän ja enemmän. Kalsarit ovat siitä hyvä lahjatuote, että niitä käytetään läpi vuoden. Eli jos haluaa välttää sellaisia turhia lahjoja, silloinhan kalsarit ovat mitä mainioin lahja, koska ne tulevat varmasti käyttöön, Grönfors sanoo.

– Musta väri menee aina, se on tosi varma. Mutta kun on tehty vähän kokeiluja siitä, mikä väri voisi toimia, kyllä pinkkiä kysytään tosi paljon, Tommi Lähde sanoo.

Lisää aiheesta:

Oletko tullut ajatelleeksi? Naisten ja miesten vaatteissa on yksi oleellinen eroTestasimme 12,90 euroa maksavat Prisman suosikkifarkut ja kysyimme, voivatko ne olla eettisetSuomalaiset ovat hulluina markettien vaatteisiin – MTV Uutiset selvitti, miksi "ruokakauppamuoti" myyDokumenttipaljastus Shein-vaatebrändistä: 18-tuntisia työpäiviä olemattomalla palkalla – tiesitkö näitä epäkohtia naurettavan halpoja vaatteita myyvästä verkkokaupasta? Mikä on Varustelekan salaisuus? Valtteri loi miljoonabisneksen armeijaylijäämän ympärille: "Rahaa on niin paljon, etten tiedä, mitä sillä tekee"Suomalaiset suuttuivat Tam-Silkin kalsareiden pesuohjeesta – näin kävi, kun pomo itse testasi kohuttua menetelmää
AlusvaatteetEkologisuusMiehetJoululahjatKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Alusvaatteet
  • 21.9.19:09
    Rintaliivit

    Suomalaiset tekevät monia virheitä rintaliivien kanssa – yksi ylitse muiden

  • 20.4.07:31
    Hevoset

    Kaisteri-hevonen, 26, sai päähänsä Annukan viimeiset rintaliivit: "Ei ollut moksiskaan patentista"

  • 30.11.202420:10
    Konflikti

    Eroottinen kohtaus paljasti rouva presidentin halpispikkarit – tästä on kyse

  • 14.10.202409:06
    Rintaliivit

    Voiko urheilurintaliivejä käyttää jatkuvasti? Fysioterapeutti vastaa

  • 06.10.202414:00
    Rintaliivit

    Punaiset rintaliivit ja valkoinen paita – miksi se toimii?