Helmen kysely selvitti, käyttävätkö suomalaiset mieluummin uimapukua vai bikineitä. Kyselyyn vastanneet vannoivat bikinien nimeen. Miksi bikinit ovat uimapukua mukavampi vaihtoehto? Katso perustelut!
Helmi kysyi lukijoiltaan, käyttävätkö he mieluummin uimapukua vai bikineitä. Kyselyyn tuli yli 450 vastausta. Voiton veti 75,5 prosentilla bikinit. Uimapukua käyttää 24,5 prosenttia Helmen lukijoista. Näin bikinien suosiota perusteltiin – syyt olivat niin ulkonäöllisiä kuin käytännöllisiä.
"Bikineillä saan muotoni näkymään!"
"Omaan niin pitkän selän, että uimapuvuissa ei pituus riitä."
"Bikineissä on helpompi löytää sopiva kuppikoko."
"Niin kauan kuin kroppa on kunnossa, käytän tietysti bikineitä!"
"Viihdyn vain bikineissä niin hyvin, että omistan jopa kahdeksat bikinit! En voisi kuvitella itseäni uimapuvussa."
"Yksi sana: rusketus! Yritän kerätä väriä ihoon, jotta vielä sydäntalvellakin voisin näyttää edes vähän energiseltä, enkä kalkkilaivan kapteenilta."
"Rannalla käytän yleensä bikineitä. Saa tasaisemmin aurinkoa. Uimahallissa taas uimapukua. Se on mukavampi, jos tuntuu, että vatsa ei ole niin timmissä kunnossa kuin haluaisi. Toisaalta bikineissäkin on yleensä mukava olo."
"Bikineissä ruskettuu myös mahan kohdalta ja kun on ylpeä kropastaan, miksi sitä piilottelemaan?"


