Sub meni Nelosen ohi

Sub on noussut syysohjelmiston alettua (viikoilla 35-38) toiseksi katsotummaksi kanavaksi kohderyhmänsä eli 15−44-vuotiaiden parissa. Sub on prime time -aikaan eli kello 19-24 selvästi katsotumpi kanava kuin kolmanneksi jäänyt Nelonen. Yksi Subin vetonauloista on Big Brother.

Myös koko väestön tasolla Sub on noussut aivan Nelosen kantaan. Subia katsoo viikoittain 3,1 miljoonaa suomalaista. Subin katselu on Finnpanelin mukaan alkusyksynä kasvanut yli 20 prosentilla viime vuoden samaan ajankohtaan verrattuna.

15−44 -vuotiaat katsoivat illan parhaaseen katseluaikaan eniten MTV3:a: 27 % valitsi kanavakseen MTV3:n. Sub keräsi katsojista 21 prosenttia, Nelonen 14 prosenttia, TV1 10 prosenttia, TV2 7 prosenttia ja JIM 5 prosenttia.

Subin alkusyksyn katsotuimpia sarjoja ovat Big Brotherin lisäksi olleet kotimaiset sarjat kuten Sairaalan syke ja Idols Extra sekä ulkomaisista sarjoista uutuuskomedia Rillit huurussa. Lista perustuu Finnpanelin tutkimukseen.

- Monipuolinen ohjelmatarjonta on sekä pitänyt katsojia kanavallamme pidempään että houkutellut lisää uusia katsojia. Netti-tv:n kautta Sub tavoittaa myös sellaiset suomalaiset, joilla ei ole lainkaan televisiota, kertoo Subin kanavajohtaja Maaretta Tukiainen.

Subin netissä on voinut jo yli vuoden ajan katsoa suurimman osan kanavan ohjelmista ilmaiseksi, ja Sub.fi-sivustolla alkusyksy onkin ollut ennätyksellisen vilkas. Viikoilla 36 ja 38 Sub.fi-sivustolla kävi yli 600 000 eri kävijää eli kävijöitä eri selaimista. Kyseisinä viikkoina Sub.fi nousi kymmenen suosituimman suomalaisen nettisivun listalle.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat