Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Renault luovutti Schumin päästyä kärkeen

Alonso ja Schumacher, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Alonso ja Schumacher, kuva: Mark Thompson/Getty Imagesgetty
Julkaistu 07.05.2006 18:48(Päivitetty 07.05.2006 18:56)

Renault-tallin insinööriosaston johtaja Pat Symonds myönsi, että Ferrarin Michael Schumacherin noustua Euroopan GP:n kärkeen, Renault ei antanut toisena ajaneelle Fernando Alonsolle käyttöön enää sellaisia moottoritehoja, joilla saksalaisen ohittaminen olisi ollut mahdollista.

Alonso johti kisaa ennen toisia varikkokäyntejä. Espanjalainen pysähtyi varikolla kierroksella 38, kun taas Schumi jatkoi radalla kolme kierrosta Alonsoa pidempää, teki 25 sekunnin eron ja piti kärkipaikan oman varikkopysähdyksen jälkeenkin.

- Kisan ratkaiseva vaihe oli ennen toista varikkokäyntiä. Tarvitsimme useiden sekuntien johdon, mutta vaikka puristimme kuinka kovaa, pystyi Michael vastaamaan ja kaventamaan jälleen eroa. Näin ollen tiesimme jo hyvissä ajoin ennen toisia varikkokäyntejä, että hän palaisi varikolta radalle edellemme, ellei kokisi ongelmia. Kun niin tapahtui, käänsimme Fernandon moottorin suorituskykyä alaspäin, sillä tiesimme pystyvämme pitämään hallinnassa takana ajaneet, Symonds taustoitti.

Alonson moottoria säästeltiin, koska hän ajaa samalla voimanlähteellä myös viikon kuluttua Espanjan GP:ssä.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Israelin armeija: Hamas luovutti kahden israelilaisvangin ruumiit
Kylmäävä raportti Venäjän armeijasta: Omia sotilaita määrätty "majakoiksi" ja tappamaan toisiaan
Tilanne päällä Kotkassa – MTV todisti erikoista veneselkkausta
WA: Ex-työntekijät kavalsivat 1,5 miljoonaa
Miska ei epäröinyt, kun näki nuoren pojan hukkumaisillaan – presidentti antoi tunnustuksen sankariteosta
Ensitreffit-Elisa teki itsestään manuaalin – tivaa puolisoltaan: "Miksi et koskaan lukenut sitä?"