Radiomainonta edelleen lennossa

Radiomainonta kasvoi alkuvuonna taantumasta huolimatta. Suomen Radioiden liiton mukaan radiomainonta ylsi maaliskuussa 6 prosentin kasvuun. Myös helmikuussa radio oli ainoa kasvua kuitannut media.

Paikalliseen mainontaan taantuma on kuitenkin iskenyt valtakunnallista enemmän. Paikallinen mainonta jäikin maaliskuussa pakkaselle, mutta valtakunnallinen mainonta kasvoi noin 9 prosenttia.

- Radiohan ei tunnetusti ole ollut suhdanneherkkä media, ja hyvä alkuvuosi näyttää osoittavan sen toteen, uskoo Suomen Radioiden liiton toimitusjohtaja Stefan Möller.

Radion mainoseurot jakaantuivat maaliskuussa viime vuoden tapaan. Valtakunnallisten radioiden markkinaosuus oli 70 ja paikallisten 30 prosenttia.

Luvut perustuvat RadioMedian ja Suomen Radioiden liiton jäsenasemiltaan keräämiin tietoihin sekä TNS Gallupin lukuihin.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat