Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Myös poliisikoirat tarttuivat somea villinneeseen kuvahaasteeseen – "Poliisikoira osaa sen kaiken"

Julkaistu 27.01.2020 22:03
Toimittajan kuva

Ville Eklund

ville.eklund@mtv.fi

Sosiaalisessa mediassa Dolly Parton -haasteena ja ”LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter” -meeminä tunnettuun kuvahaasteeseen on ryhtynyt niin moni julkisuuden henkilö kuin tavan pulliainen. Nyt mukaan ovat lähteneet myös viranomaiset.

Itä-Suomen poliisin Instagram-tilillä julkaistiin hykerryttävä kuva, jossa poliisikoirat poseerasivat neljässä otoksessa. Kuvat oli valittu sen perusteella, mikä kuva olisi voitu julkaista profiilikuvana poliisikoiran eri sosiaalisen median palveluissa.

– Poliisikoira osaa sen kaiken, poliisilaitos kirjoitti kuvan yhteydessä.


Kuvahaasteen idea on se, että henkilö valitsee itsestään neljä kuvaa sillä perusteella, miten ne ilmentävät eri sosiaalisen median kanavien käytäntöjä. Työnhaussa ja urasuuntautuneiden suosimassa LinkedIn palvelussa kuva on yleensä verrattain virallinen ja jopa siloteltu, Facebookissa kuva edustaa enemmän henkilön todellista persoonaa mahdollisesti perheen kanssa, Instagramiin laitetaan tykkäyksiä kerääviä esteettisiä otoksia ja seuranhakupalvelu Tinderiin pistetään kuva, jolla ainakin kuvitellaan herättävän toisen henkilön kiinnostus romanttiseen suhteeseen.

Kuva tavallaan näyttää sen, miten erilaisia rooleja ja julkisivuja ihmiset ylläpitävät sosiaalisessa mediassa. Samalla se kuvaa sitä, kuinka omanlaisensa visuaalisen koodiston eri sosiaalisen median kanavat ovat luoneet.

Lisää aiheesta:

Ranska aikoo puuttua sosiaalisen median "tuhoisiin psykologisiin vaikutuksiin" – tätä se tarkoittaa somevaikuttajilleTuija Pehkonen julkaisi itsestään ytimekkään kuvaparin – otti kantaa monelle tuttuun ilmiöön: "Näiden kuvien välillä 15 sekuntia"Kuva parin "eristysbileistä" herätti tyrmistystä netissä – ei ollutkaan ihan sitä, miltä näyttiHittisovellus paljastaa hauskalla tavalla täydellisten somekuvien toisen puolen – Huomenta Suomessa innostuttiin FaceAppistaFacebookin uusi ominaisuus jakaa mielipiteitä – onko tämä jo liikaa?Näin luot illuusion täydellisestä elämästä – hupaisat vinkit virheettömään ”some-minään”
SomehititPoliisiKoiratSosiaalinen mediaKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Somehitit
  • 1.10.14:31
    Ilmiöt

    "Six seven!" Nuorison uusi trendi-ilmaisu ei tarkoita mitään

  • 29.9.11:17
    Kiusaaminen

    Opettaja Oskari lopetti kiusaamisen nerokkaalla tavalla

  • 25.9.20:01
    Huumori

    Chuey-kakadu "auttaa" siivoamisessa koomisella tavalla

  • 14.9.17:33
    Ruoka

    Kakkuleipuri antoi asiakkaalle tilauksen ja pyysi anteeksi – pian selvisi syy

  • 19.8.19:55
    Ilmiöt

    Mikä Stockholm style? Tällainen on "Tukholma-tyyli"